Maksymalne stawki podatków i opłat lokalnych wzrosną w 2018 r.

Wzrosną maksymalne stawki podatków i opłat lokalnych. Podwyżka ma związek z inflacją i wyniesie średnio 1,9 proc.


Minister finansów przekazał do publikacji w Monitorze Polskim projekt obwieszczenia w sprawie górnych granic stawek kwotowych podatków i opłat lokalnych w 2018 r.
Maksymalne stawki zostały zwaloryzowane zgodnie ze wskaźnikiem cen towarów i usług konsumpcyjnych w I półroczu 2017 r. w stosunku do I półrocza 2016 r., który wyniósł 101,9. Oznacza to, że nastąpił ich realny wzrost o 1,9 proc.
W poprzednich latach w związku z deflacją notowane były obniżki wskaźnika odpowiednio o 0,9 proc. w 2016 i 1,2 proc. w 2015 r.
Zgodnie z obwieszczeniem w 2018 r. maksymalna stawka podatku od nieruchomości mieszkalnych wzrośnie do 0,77 zł od 1 m kw. powierzchni, czyli zaledwie o 1 gr. Z kolei górna, dopuszczalna stawka podatku od budynków lub ich części związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej wyniesie w przyszłym roku 23,10 zł od 1 m kw. powierzchni, a więc o 44 gr więcej niż obecnie.
Bardziej zauważalne są wzrosty stawek maksymalnych w przypadku podatków od środków transportowych. Przykładowo stawka podatku za samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie wzrośnie do 819,59 zł, czyli o 15,29 zł. W przypadku ciężarówek o dopuszczalnej masie całkowitej równej lub wyższej niż 12 ton górna stawka podatku wyniesie w przyszłym roku 3130,90 zł, a więc o 58,38 zł więcej. Zgodnie z przepisami decyzje o ewentualnych zmianach wysokości stawek podatków i opłat lokalnych podejmują rady gmin.

1) Podatek od gruntów:
a) związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków 0,91 zł od 1 m kw. powierzchni,
b) pod wodami powierzchniowymi stojącymi lub wodami powierzchniowymi płynącymi jezior i zbiorników sztucznych - 4,63 zł od 1 ha powierzchni,
c) pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego - 0,48 zł od 1 m kw. powierzchni,
d) niezabudowanych objętych obszarem rewitalizacji, o których mowa w przepisach - 3,04 zł od 1 m kw. powierzchni;

2) Podatek od budynków lub ich części:
a) mieszkalnych - 0,77 zł od 1 m kw. powierzchni użytkowej,
b) związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej - 23,10 zł od 1 m kw. powierzchni użytkowej,
c) zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym - 10,80 zł od 1 m kw. powierzchni użytkowej,
d) związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych w rozumieniu przepisów o działalności leczniczej, zajętych przez podmioty udzielające tych świadczeń - 4,70 zł od 1 m kw. powierzchni użytkowej,
e) pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego - 7,77 zł od 1 m kw. powierzchni użytkowej;

3) Podatek od środków transportowych:
Od samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej:
a) od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie - 819,59 zł,
b) powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie - 1367,26 zł,
c) powyżej 9 ton - 1640,70 zł,
Od samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej równej lub wyższej niż 12 ton - 3130,90 zł.
Od ciągników siodłowych lub balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony i poniżej 12 ton - 1914,13 zł,
Od ciągników siodłowych lub balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów równej lub wyższej niż 12 ton - (do 36 ton włącznie - 2419,98 zł; powyżej 36 ton 3130,90  zł).
Od przyczep lub naczep, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7 ton i poniżej 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego - 1640,70 zł.
Od przyczep lub naczep, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą równą lub wyższą niż 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego (do 36 ton włącznie - 1914,13 zł; powyżej 36 ton - 2419,98 zł).
Od autobusu, w zależności od liczby miejsc do siedzenia poza miejscem kierowcy (mniejszej niż 22 miejsca - 1937,37 zł; równej lub większej niż 22 miejsca - 2449,37 zł).

4) Opłaty:
a) targowa, nie może przekroczyć 765,94 zł dziennie,
b) miejscowa w miejscowościach posiadających korzystne właściwości klimatyczne, walory krajobrazowe oraz warunki umożliwiające pobyt osób w tych celach, nie może przekroczyć 2,22 zł dziennie,
c) miejscowa w miejscowościach posiadających status obszaru ochrony uzdrowiskowej, nie może przekroczyć 3,14 zł dziennie,
d) uzdrowiskowa, nie może przekroczyć 4,33 zł dziennie,
f) od posiadania psów 121,24 zł
g) część stała opłaty reklamowej nie może przekroczyć 2,50 zł dziennie
h) część zmienna opłaty reklamowej nie może przekroczyć 0,21 zł od 1 m kw. pola powierzchni tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego służących ekspozycji reklamy dziennie.
wg interiabiznes

Komentarze

  1. Koniec z tą zabawą czas na finał

    OdpowiedzUsuń
  2. podatki trzeba szybko podnieść
    musi starczyć na wypasione pensje darmozjadów

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak żyć Panie Burmistrzu, jak żyć?

    OdpowiedzUsuń
  4. Najlepiej zostać emerytem!

    Wice Cieślińska za 2016 rok:
    wynagrodzenie + odprawa emerytalna – 173.264,90 zł
    emerytura – 48.058,70 zł

    I warto żyć!

    OdpowiedzUsuń
  5. Cena kostki masła wzrosła przez ostatnie dwa lata o 100 % teraz kosztuje około 6,5 zł. A to dopiero początek podwyżek.

    OdpowiedzUsuń
  6. prywatny folwark burmistrza !!

    OdpowiedzUsuń
  7. Gmina Ostrowice zostanie zlikwidowana przez ogromne długi

    Ogromne długi są powodem likwidacji gminy Ostrowice w woj. zachodniopomorskim - informuje Radio Zet. Prawdopodobnie już 1 stycznia 2018 roku gminy nie będzie na mapie Polski.

    OdpowiedzUsuń
  8. Galeria Hosso powinna być wybudowana bezpośrednio obok MOPS. Obroty pewne!

    OdpowiedzUsuń
  9. Dopóki batman nie odda za prąd moja noga w dużym kościele nie postanie. Szczęść Boże!

    OdpowiedzUsuń
  10. wciąż powtarzam: rachunki na stół i znajdzie się prąd !!

    OdpowiedzUsuń
  11. Za takom kasem warto jeszcze trochę pożyć!

    OdpowiedzUsuń
  12. A ja tam do tych dupków w ogóle nie chodzę!

    OdpowiedzUsuń
  13. Pies o dziwnym imieniu Fabi
    mocno tyrał i zamiatał pod dywan
    a i tak został przez pana porzucony.

    OdpowiedzUsuń
  14. Co to za samorząd, że o wszystkim decyduje proboszcz?

    OdpowiedzUsuń
  15. Towarzysz Gierek też zadłużył PRL- nic mu nie zrobili a nawet chcą mu stawiać pomniki a nie miał oficjalnego poparcia czarnych(czarnym żyło się nie zgorzej), Wójt Gminy Ostrowice dbał o gminę i o własne interesy i też ją zadłużył i co ...? I nasz włodarz razem z przyjacielem wyciągają wnioski. Zadłużają miasto. Maluczcy będą się cieszyć jak to Świdwin pięknieje, jak sprawnie działa pomoc społeczna, jak to Janek uciera nosa niesfornym i nieposłusznym, sądząc się z kolejnymi ludźmi, którzy mają inne zdanie- nie za nasze pieniądze tylko podatników, bo my i tak nie płacimy podatków no bo z czego, z tych marnych zasiłków.Kampania przedwyborcza ruszyła. Miasto pięknieje.Nikt nas nie pilnuje. Babcie już pod kościołem chcą postawić pomnik "włodarzom miasta" za nasze podatki. JEST FAJNIE ALE MUSISZ SIĘ JESZCZE TROCHĘ JASIU POSTARAĆ! Plebs weźmie wszystko co mu damy. Jeszcze jedna kadencja i emeryturka że cho, cho! A po nas tylko potop. AMEN.

    OdpowiedzUsuń
  16. Co ze sprawą Stefana?
    Miesiące lecą, odsetki rosną!

    OdpowiedzUsuń
  17. Wodzuś z Batmanem wyszli w miasto ;-) Widać już, że kampania wyborcza zbliża się wielkimi krokami!

    OdpowiedzUsuń
  18. Jutro sprawa Owsiak kontra Tarka. Z listy świadków wynika, że będzie się działo, oj będzie!

    OdpowiedzUsuń
  19. jacy to świadkowie ktoś wie?

    OdpowiedzUsuń
  20. I co działo się?

    OdpowiedzUsuń
  21. g**** się wylało :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Jest przeciek m.in. z osławionej plotkarni o sprawie Burmistrz kontra inicjator referendum. Sąd przesłuchał dwóch świadków na okoliczność potwierdzenia treści zawartych w ulotce. Zeznawał Stefan B. i Antoni C. Kolejne posiedzenie Sąd wyznaczył na 2 października o godz. 10. Wówczas mają zeznawać m.in. panie Marlena M. i Małgorzata W. oraz pani Z. Panowie Stefan B. i Antoni C. złożyli obszerne zeznania. Nie można wykluczyć, że w sprawę wkroczy z urzędu Prokuratura.

    OdpowiedzUsuń
  23. nosił wilk razy kilka
    ponieśli i wilka :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Janek omijaj tę plotkarnię szerokim łukiem!

    OdpowiedzUsuń
  25. Poproś Stefana niech Ci zrobi mieszkanko w piwnicy :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Też mam przecieki z tej sprawy. Czy zeznania świadków pogrążą burmistrza Owsiaka?

    OdpowiedzUsuń
  27. O co chodzi z tym remontem chałupy burmistrza? Może ktoś naświetli sprawę?

    OdpowiedzUsuń
  28. Przenieśmy się na nasze miejskie podwórko i spróbujmy poszukać przykładów działań korupcyjnych i prokorupcyjnych oraz form, jakie przybierają. Zastanówmy się na ile niesie w sobie zachowań korupcyjnych znane wszystkim mieszkańcom Świdwina zjawisko tzw. „nadwornych wykonawców”, którzy taśmowo wygrywali przetargi na roboty ogłaszane przez miasto. Przez kilka lat taśmowo wygrywał przetargi „przyjaciel” burmistrza, właściciel firmy „Stefbud”, następnie rolę tę przejęła firma, z którą związany jest zięć burmistrza? Czy jest, czy nie jest korupcją działanie, o którym opowiedział na sali sądowej właściciel firmy „Stefbud”, mówiąc wprost, że kwoty robót celowo obniżano, aby można było robić zamówienia „z wolnej ręki”, aby nie dopuścić innych firm do wykonywania zamówień a tylko tę wskazaną? Na ile jest korupcją zjawisko, które obserwowali niemal wszyscy mieszkańcy, a dotyczące remontu kapitalnego posesji i domu burmistrza przez firmę „Stefbud”? Zaznaczając oczywiście, że w tym samym czasie firma ta wykonywała roboty na rzecz miasta w wyniku wygranych przetargów. (…) Czym jest informacja przekazana osobom publicznym przez osobę publiczną, że przekazała burmistrzowi znaczną kwotę na zakup samochodu i milczenie w tej sprawie? Jak nazwać zdymisjonowanie dyrektorki basenu, bez podania sensownego uzasadnienia, i okupienia tej decyzji sporymi pieniędzmi z publicznej kasy? Na ile jest korupcją brak stanowczej reakcji burmistrza na publikację „Głosu Koszalińskiego” w sprawie rzekomego podłączenia kościoła pod sieć energetyczną miasta? Czy niesie w sobie znamiona korupcji sytuacja z rzekomym nierozliczeniem się z przedsiębiorcami za wykonane roboty i okoliczności z tym związane, co znalazło finał w sądzie? Czy brak reakcji radnych i nierzetelna kontrola działań burmistrza jest korupcją, czy brakiem wiedzy w tym zakresie? A może inaczej: czy powzięcie wiedzy i niewykorzystanie jej przez radnych o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez burmistrza i zaniechanie wyjaśnienia tego na drodze prawnej może być nazwane korupcją, czy zwykłym niedopełnieniem obowiązków nałożonych ustawą? Pytań o postawy oscylujące w granicach korupcji można postawić więcej, można dokonać podziału, co mieści się w zakresie „korupcji etycznej”, a co „korupcji prawnej”.

    http://naszswidwin.blog.pl/2014/12/30/swidwin-w-2014-roku-13-najwazniejszych-wydarzen/

    OdpowiedzUsuń
  29. Bezsensowne ciąganie po sądach. Referendum było solidnie uzasadnione.

    OdpowiedzUsuń
  30. na początku października mają zeznawać kolejni świadkowie :(

    OdpowiedzUsuń
  31. Sytuacja od lat jest chora. Tego gościa już dawno należało usunąć z ratusza. Najbardziej winni są radni. W większości są niekompetentni, więc mamy to co mamy.

    OdpowiedzUsuń
  32. Przeciąganie sprawy firmy "Stefbud" o zapłatę prac wykonanych dla UM należy nazwać skandalem.

    OdpowiedzUsuń
  33. Wojewoda zmieni nazwę ul. 3 marca, proponuje go wyprzedzić i zmienić nazwę na ul. Witolda Pileckiego. Bez-radni do roboty, bo zrobi to za was wojewoda, absurdalna "argumentacja" dla pozostawienia dotychczasowej nazwy nic nie da i kolejny raz was sitwiaków ośmieszy.

    OdpowiedzUsuń
  34. Tym przeciąganiem sprawy powinie zająć się Ziobro.

    OdpowiedzUsuń
  35. I Pani Domurat, która wcześniej opisywała sprawę. Czemu od tylu miesięcy milczy w tej sprawie?

    OdpowiedzUsuń
  36. Byłem ostatnio na obchodach Święta Lotników na Placu Lotników i zauważyłem brak naszego włodarza i przewodniczącego rady, chyba coś knują z ul. Kombatantów Polskich! Wypuszczona została vice, która miała problem z odczytaniem przemówienia! A gdzie współpraca miasta z wojskiem!!?

    OdpowiedzUsuń
  37. byłem, widziałem, słyszałem - rzeczywiście żenada :(

    OdpowiedzUsuń
  38. Ciekaw jestem kto był przy odbiorze ul. Łącznej, bo jeździ się po niej jak po tarce ;-)

    OdpowiedzUsuń
  39. Może mi jakiś radny, bądź urzędnik UM, wyjaśni co się stało z tą bazaltową kostką z ul. 3 marca ??? Ulica ma około 200 m długości i około 5 m szerokości to nam daje około 1000 m kwadratowych powierzchni. Dodam, że to towar bardzo deficytowy i bardzo, bardzo, poszukiwany a przynajmniej taki jak ten.

    OdpowiedzUsuń
  40. Wcześniej Ci się lepiej jeździło?

    OdpowiedzUsuń
  41. co to za idiotyczne porównanie ?!

    OdpowiedzUsuń
  42. Masz kiepskie dane. To nie była kostka bazaltowa.

    OdpowiedzUsuń
  43. Nie ma znaczenia jaka była kiedyś. Liczy się jaka jest teraz. Ciekawe kto ją robił?

    OdpowiedzUsuń
  44. Jak zwał tak zwał tą kostkę nazwa jest mało istotna, ale był to materiał da budowy drogi itp. z pewnością ma jakąś wartość. Około 1000 m kwadratowych takiego materiału ma cenę.

    OdpowiedzUsuń
  45. Materiał składowano na ul. Polnej. Proszę iść, sprawdzić jak on się ma do bazaltu.

    OdpowiedzUsuń
  46. Jak składowano to po co mam tam iść?

    OdpowiedzUsuń
  47. Inwestycja roku (a nawet i życia) wielkim sukcesem WŁADZY. Roboty (szczególnie na 3 Marca) wyprzedzają harmonogram o 2 lata.

    OdpowiedzUsuń
  48. Liczy się jaka jest teraz. Tak.
    A teraz jest lepsza niż była przedtem :)
    Koniec świata jak się okaże że to nie był zięć ;)

    OdpowiedzUsuń
  49. Proboszcz powinien udostępnić rachunki za opłatę energii elektrycznej. Dawno byłoby po sprawie.

    OdpowiedzUsuń
  50. Nie da rady. Wszystkie sprawy związane z opłatami przez proboszcza są tajne. A już te za prąd tajne spec znaczenia!

    OdpowiedzUsuń
  51. ale dalej kiepska :(

    OdpowiedzUsuń
  52. Faktury wyjechały do Egiptu :D

    OdpowiedzUsuń
  53. Czy Burmistrz powinien być człowiekiem honoru ?


    Stwierdzam : Burmistrz Owsiak jest człowiekiem bez honoru !

    Nie pomogła Bałtycka , mentalnie pozostał palaczem ( z całym szacunkiem dla palaczy )
    Jest to mały zakompleksiony "osiołek"

    OdpowiedzUsuń
  54. Nasz Proboszcz jest poszukiwaczem. Podczas mszy szuka ludzi za filarem, którzy nie są członkami "jego" parafii.

    OdpowiedzUsuń
  55. Jak mamy służbę to się zastanawiamy, gdzie ten nasz proboszcz po nocach jeździ.

    OdpowiedzUsuń
  56. Ma Lexusa i dlatego rzuca się w oczy. Zmieni samochód i go nie namierzycie.

    OdpowiedzUsuń
  57. W nocy trzeba spać żeby rano wstać :)

    OdpowiedzUsuń
  58. Nasz samorząd potrzebuje ludzi rozumiejących co to jest honor, co znaczą słowa przysięgi. Okazuje się, że w historii naszego samorządu w większości rozumieli te pojęcia ludzie w mundurach.

    OdpowiedzUsuń
  59. Proboszcz nam zepsuł burmistrza i miasto. Najlepiej jakby go biskup przeniósł.

    OdpowiedzUsuń
  60. A co z tym "znikającym" prądem ;-) Może gdyby proboszcza wywieźli to by się prąd odnalazł i znalazły by się pieniądze na renowację dużego parku?!

    OdpowiedzUsuń
  61. Zawsze mówię, że to najgorszy proboszcz w historii miasta. Bo taka jest prawda.

    OdpowiedzUsuń
  62. Proboszcz biznesmen nie ma czasu dla parafian. Woli wycieczki zagraniczne, arystokratyczne życie. Lubi też czerpać pieniądze z budżetu miasta i śmigać nietanim luksusem. W takim Połczynie znany proboszcz potrafi dla parafian zorganizować festyn i być z nimi blisko. Lubi też pomagać parafianom w ich różnych problemach. Nie udaje biznesmena i nie łupie kieszeni parafian.

    OdpowiedzUsuń
  63. Kiedy do budżetu miasta wpłynie kasa za znikający prąd? Batman coś się miga!

    OdpowiedzUsuń
  64. pewnie biskupem chce zostać a to kosztuje :D

    OdpowiedzUsuń
  65. Burmistrz jest od tworzenia warunków , by przedsiębiorcy mogli tworzyć miejsca pracy . Może zwalniać z podatków lokalnych , może wygospodarować i uzbrajać tereny pod inwestycje , może promować miasto tak , by ściągali tu przedsiębiorcy lub inwestowali lokalni. Tak robią w innych miastach . A nasz burmistrzunio co ? Powstała fabryka mebli ? Przybyły od tego obiecane miejsca pracy ? Ale burmistrz poparcie ma . Bo jest , dużo zarabia , czasami uśmiecha się , ściska rąsie , namaści , robi łaskę ,uczestniczy w mszach , wpadnie czasami do sądu no , topi miliony w mops i wszystko wszystkim obiecuje . Co świdwiniacy z tego mają ?

    OdpowiedzUsuń
  66. Praca będzie jak będą mieli już ją wszyscy znajomi,znajomi znajomych,ich dzieci,koledzy,koleżanki i wszyscy związani z władzą.W tedy zwykli mieszkańcy Wy będziecie w kolejce.Na razie stańcie w kolejce do opieki po jałmużnę.

    OdpowiedzUsuń
  67. nie martwcie się pracę wam burmistrz obieca w najbliższych wyborach :)

    OdpowiedzUsuń
  68. Jakim prawem Czerepach siedzi jeszcze w ratuszu???

    OdpowiedzUsuń
  69. idą wybory potrzebni ludzie do zrywania ulotek :D

    OdpowiedzUsuń
  70. Miasto to nie królestwo Pana burmistrza, że musi pełnić funkcje do końca życia. Pora dać szansę innym. Ja stawiam na Pana Romana Artyńskiego. Nosił mundur więc wie co to honor. Doświadczenie w samorządzie ma. Był bardzo niewygodnym dla Jana Owsiaka Przewodniczącym Rady Miasta.

    OdpowiedzUsuń
  71. Panie Owsiak czas się powoli żegnać ze stanowiskiem. Podobne słowa kieruję do Proboszcza biznesmena.

    OdpowiedzUsuń
  72. dwie kadencje dla wszystkich wybrańców narodu , byłeś rządziłeś daj szansę może lepszym od siebie hehehe

    OdpowiedzUsuń
  73. Około 1,5 tys zł miesięcznie zamiast na konto burmistrza Poręby, trafia na cele charytatywne. Powód? - Gmina była w ogromnych tarapatach, trzeba było dać przykład.

    https://silesion.pl/burmistrz-oddaje-polowe-pensji-dlaczego-12-07-2017

    OdpowiedzUsuń
  74. Zastanawia mnie gdzie jest inspektor nadzoru? Asfalt układany jest na pozostałości z budowy,piasek oraz odpady bez spryskania emulsją, brak malowania krawędzi ze stykiem z asfaltem. Brak jakiegokolwiek nadzoru!

    OdpowiedzUsuń
  75. Handlowcy przez modernizację ul. 3-go Marca stracili bardzo dużo utargu, a podatki płacą normalnie! A to przecież dzięki nim jest oświetlona ulica, mimo że stoją lampy, miasto oszczędza na energii ;-)

    OdpowiedzUsuń
  76. bzdury piszesz i tyle, inspektor to fachowiec a za pomówienia bekniesz!

    OdpowiedzUsuń
  77. A Spółdzielcza przed Orlenem? Po co tam postawiono lampy, dla ozdoby?

    OdpowiedzUsuń
  78. za co konkretnie beknie ? hehehe :D :D :D

    OdpowiedzUsuń
  79. ~Sztark mebel PGR23 września 2017 11:40

    sitwiarski trollu "3 marca" (już niedługo wojewoda zmieni nazwe) miała być skończona do końca czerwca a jest koniec września.

    OdpowiedzUsuń
  80. za bekanie i bzdur pisanie ! A wie on chociaż kto jest tym inspektorem ?

    OdpowiedzUsuń
  81. Nasza władza z Urzędu Miasta nie zauważa w jakim stanie są pojemniki na śmieci w mieście. Są brudne i śmierdzi z nich gorzej jak na wysypisku! Zdaje mi się, że ZUK ma w umowie mycie pojemników i tego nikt nie widzi, ani radni ani pani burmistrz ;-)

    OdpowiedzUsuń
  82. Co prawda to prawda, pojemniki są strasznie be.

    OdpowiedzUsuń
  83. Koszt takiej kostki z ul. 3 - go marca to około 500 zł za
    1 m kwadratowy. Długość ulicy to około 200 m, szerokość około 5 m to nam daje około 1000 m kwadratowych i razy te 500 zł za 1 m to, jasny gwint zaciął mi się kalkulator. Ale to ponoć materiał bez wartości ???????

    OdpowiedzUsuń
  84. straszny smród; wice dba o swoją kasę a nie o czystość pojemników :(

    OdpowiedzUsuń
  85. Dyrektor technikum byłby dobrym burmistrzem!

    OdpowiedzUsuń
  86. Radni niech czyszczą te śmierdzące kubły.
    Na dietę trzeba zapracować.

    OdpowiedzUsuń
  87. Burmistrz wciąż twierdzi, że nie jest od tworzenia miejsc pracy. To na ch.... obiecywał w publicznych wystąpieniach fabrykę i 500 miejsc pracy? Sprzedał miejską ziemię, kuva, a o fabryce cisza !!

    OdpowiedzUsuń
  88. Wodzu, przejdź się po ul 3-go marca, niby jest fajnie, ale popatrz na elewacje budynków a stwierdzisz to co ja, że stan elewacji w budynkach zarządzanych przez jedną firmę, jest więcej niż kiepski.

    OdpowiedzUsuń
  89. w poniedziałek podobno kolejna rozprawa Owsiak kontra Tarka
    będą przesłuchiwani kolejni świadkowie

    OdpowiedzUsuń
  90. Napisz o kogo konkretnie chodzi? O jaką firmę?

    OdpowiedzUsuń
  91. Wódz nienawidzi ludzi. Przegra sprawę.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Arystoteles miał rację: demokracja to rząd hien nad osłami!

Były krasnoludki, była amnezja, był wyrok… było wiele innych ciekawostek… teraz urodziła się apelacja… publiczny pieniądz płynie wartkim strumieniem… CZĘŚĆ II

„Proszę, abyście zajęli się tematem dlaczego Pan Mariusz Olszewski - Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Świdwinie nie składał i do dnia dzisiejszego nie złożył oświadczeń majątkowych”.