„Proszę, abyście zajęli się tematem dlaczego Pan Mariusz Olszewski - Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Świdwinie nie składał i do dnia dzisiejszego nie złożył oświadczeń majątkowych”.
Przez jakiś czas przewijał się na forum gk24 wątek dotyczący braku na BIP starostwa oświadczenia majątkowego Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Świdwinie. Na prośbę jednego z czytelników, który przesłał do nas mail, zajęliśmy się tą sprawą – w przeciwieństwie do „komentatorów śledczych” na gk24 – w oparciu o przepisy, obowiązujące normy i zwyczaje. Czytelnik napisał do nas (pisownia oryginalna):
„Proszę, abyście zajęli się tematem dlaczego Pan Mariusz Olszewski- Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Świdwinie nie składał i do dnia dzisiejszego nie złożył oświadczeń majątkowych. Nigdzie na stronach BIP Starostwa nie można od lat znaleźć takich dokumentów. Dlaczego nikt nie chce tego wyegzekwować od PINB. Redaktorzy GK24 dziwnie temat odpuszczają, o działaniach sprawdzających prokuratury też nic nie wiadomo (było anonimowe zgłoszenie do prokuratury w Białogardzie). Ten Pan Olszewski chce stać ponad prawem, należałoby to sprawdzić. Nie lekceważcie tego zgłoszenia i proszę abyście tym tematem się zajęli. Pozdrawiam mieszkaniec Świdwina”.
Odpowiadamy w oparciu o obowiązujące przepisy. Na wstępie trzeba jasno zaznaczyć, że Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego składa oświadczenie majątkowe staroście. Sprawdziliśmy u źródła, i odpowiedzialnie informujemy, że PINB w Świdwinie, pan Mariusz Olszewski, zgodnie z przepisami każdego roku składa w terminie takie oświadczenie, które jest załączane w jego teczce osobowej.
Informujemy za J.Grońskim: „Obowiązek składania oświadczenia przez PINB wynika z treści przepisów ustawy o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publicznej. Z art. 10 ust. 1 w związku z art. 2 pkt 1 lit „c” u.o.p.d.g. wynika, że do złożenia oświadczenia o swoim stanie majątkowym zobowiązani są m.in. kierownicy urzędu i jego zastępcy - w urzędach terenowych organów rządowej administracji specjalnej. W związku z czym, „do złożenia oświadczenia majątkowego zobowiązany jest także PINB, który jest organem rządowej administracji specjalnej. Niestety przepisy te nie precyzują, któremu podmiotowi zobowiązany składa oświadczenie majątkowe.
Z treści art. 10 ust. 4 u.o.p.d.g. wynika, że oświadczenie składa się kierownikowi jednostki (dyrektorowi generalnemu urzędu), z zastrzeżeniem ust. 5 i 6, przed objęciem stanowiska, a następnie co roku do dnia 31 marca, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedniego, a także w dniu opuszczenia stanowiska. Kierownik jednostki (dyrektor generalny urzędu) dokonuje analizy zawartych w oświadczeniu danych.
Problem jednak sprowadza się do kwestii, że w powiatowym inspektoracie nadzoru budowlanego nie funkcjonuje kierownik jednostki obok kierownika tego urzędu pełniącego funkcję organu. Trudno zaś, aby PINB składał oświadczenie samemu sobie. Nie można także uzasadnić w sposób dostateczny tezy o obowiązku składania oświadczenia majątkowego przez PINB organowi wyższego stopnia, tj. Wojewódzkiemu Inspektorowi Nadzoru Budowlanego, który jest całkowicie odrębnym podmiotem występującym w zupełnie innej płaszczyźnie zespolenia, tj. na poziomie administracji wojewódzkiej. Pozostaje także organem wyższego stopnia wobec PINB w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i w przypadkach określonych w tym akcie występuje jako organ nadzorczy (vide np. postępowanie w sprawie stwierdzenia nieważności). Natomiast z całą pewnością nie można twierdzić o jakimkolwiek, nawet cząstkowym podporządkowaniu służbowym organu nadzoru budowlanego stopnia powiatowego wojewódzkiemu inspektorowi nadzoru budowlanego.
W świetle całości obowiązujących przepisów zasadna jest teza o obowiązku przekazywania oświadczenia majątkowego przez PINB staroście powiatu, w którym dany organ nadzoru pozostaje w zespoleniu.
Należy zauważyć, że – jak wskazano wyżej – PINB jest organem wchodzącym w skład powiatowej administracji zespolonej. Zgodnie z art. 33a ustawy o samorządzie powiatowym kierownicy powiatowych służb, inspekcji i straży wykonują określone w ustawach zadania i kompetencje przy pomocy jednostek organizacyjnych - komend i inspektoratów. Urzędy te, łącznie ze starostwem powiatowym i powiatowym urzędem pracy, stanowią powiatową administrację zespoloną pod zwierzchnictwem starosty. Zgodnie z art. 35 ust. 2 u.s.p. starosta jest kierownikiem starostwa powiatowego oraz zwierzchnikiem służbowym pracowników starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych powiatu, a także zwierzchnikiem powiatowych służb, inspekcji i straży. W stosunku więc do organów zespolonych starosta jest zwierzchnikiem, ale nie jest to kierownictwo służbowe a jedynie koordynacyjno-kontrolne. Można przyjąć, że to zespolenie przejawia się w zespoleniu organizacyjnym, kompetencyjnym i finansowym, ale także w pewnym stopniu – osobowym”.
PINB nie jest pracownikiem starostwa powiatowego, a zatem pracownikiem samorządowym podległym staroście, jak również nie jest kierownikiem powiatowej jednostki organizacyjnej, to jednak pozostaje ze starostą w stosunku zwierzchnictwa wynikającego z zespolenia administracyjnego w powiecie. Z tego względu zasadne jest składanie oświadczeń majątkowych przez PINB właśnie staroście.
Z informacji powyżej wynika, że PINB w Świdwinie regularnie i na czas składa oświadczenia majątkowe. Teraz co do zamieszczania ich na BIP. Nie ulega wątpliwości, że ustawowym obowiązkiem (w omawianym przypadku starostwa) publikacji objęte są oświadczenia majątkowe pracowników samorządowych tj. starosty, jego zastępcy, sekretarza, skarbnika oraz osób wydających decyzje administracyjne w imieniu starosty. Już w świetle tego, publikacja na BIP oświadczenia majątkowego PINB nie jest koniecznością ustawową. Mało tego, w art. 10 w pkt. 3 czytamy: Informacje zawarte w oświadczeniu o stanie majątkowym stanowią tajemnicę prawnie chronioną i podlegają ochronie przewidzianej dla informacji niejawnych o klauzuli tajności „zastrzeżone” określonej w przepisach o ochronie informacji niejawnych, chyba że osoba, która złożyła oświadczenie, wyraziła pisemną zgodę na ich ujawnienie. W szczególnie uzasadnionych przypadkach osoba uprawniona, zgodnie z ust. 4, 5 lub 6, do odebrania oświadczenia może je ujawnić pomimo braku zgody składającego oświadczenie. Oświadczenie przechowuje się przez 6 lat. W związku z czym, PINB w Świdwinie, nie będąc pracownikiem samorządowym, miał prawo zastrzec sobie ujawnienie oświadczenia majątkowego i pewnie to zrobił, skoro nie ukazało się ono na BIP. Prawdą jest, że na wielu stronach BIP starostw w kraju widnieją oświadczenia majątkowe PINB, lecz mogły się ukazać tylko i wyłącznie za pisemną ich zgodą. Oznacza to ni mniej, ni więcej, że co innego utarte zwyczaje, a co innego ustawowe przepisy. Nasz zespół jest przede wszystkim za przepisami, a mniej za utartymi zwyczajami, kiedy trzeba omówić i wyjaśnić rzeczy naprawdę bardzo istotne. Mamy nadzieję, że ta publikacja rozwiewa wątpliwości naszego czytelnika oraz osób, które – nie wiemy z jakiego powodu – bardzo domagają się wglądu w oświadczenie majątkowe PINB w Świdwinie. Ani nas to ziębi, ani grzeje – przedstawiliśmy problem wyłącznie z prawnego punktu widzenia.
ludziska się nakomentowali, nawytrząsali nad inspektorem a tu jeden artykuł i po sprawie :)
OdpowiedzUsuńŚledczy z forum nawet prokuratora zaangażowali hehehe
OdpowiedzUsuńTo jest święta krowa i nikt jej nie ruszy!
OdpowiedzUsuńNie będzie się spowiadać ze swojego majątku jak reszta wystraszonych dupków.
To jest narzędzie represji i darowań dla odpowiedniego organu!
Dobrze, że wyjaśniliście tę sprawę. Pokazaliście co wypisują oszołomki na forum gk24. Tak jest z większością tematów. teraz ogony podkulili i dumają z jaką głupotą znowu wyskoczyć.
OdpowiedzUsuńOświadczenia majątkowe w ogóle nie powinny być publikowane. Po co byle łachmyta albo potencjalny przestępca ma wiedzieć jaki kto ma majątek. Oświadczenia powinny być obowiązkowe ale dostęp do nich powinny mieć jedynie organy kontrolne a nie mendy grzebiące z ciekawości w czyichś sprawach finansowych.
OdpowiedzUsuńOświadczenia majątkowe są potrzebne, warto by jednak zmienić przepisy tak, żeby zachować poufność danych podawanych przez radnych. Konieczność publicznego ujawnienia majątku powstrzymuje przed wejściem do samorządów biznesmenów, którzy musieliby pokazać swoim kontrahentom, że mają zaciągnięte wysokie kredyty.
OdpowiedzUsuńCiekawe. Co on ma takiego do ukrycia, że zastrzega publikację?
OdpowiedzUsuńQrwa ma złote klamki jak tak cię to ciekawi! Może nie ma do ukrycia ale nie na pokaz ,taka to jest różnica
OdpowiedzUsuńklamki nie klamki - porządek musi być :(
OdpowiedzUsuńTo tylko interpretacja Bloga. Mógłbym w kontrargumencie zacytować inną interpretację. Starosta ma obowiązek upublicznić takie oświadczenie i tyle. Nie wszystkie dane z oświadczenia są jawne , to zgoda.A w teczce osobowej którą sam sobie prowadzę to ja mam wszystko, a jak nie mam to będę miał. A na koniec , to kto zweryfikował dokumenty w teczce i dane zawarte w jego oświadczeniu? Żenada!!!
OdpowiedzUsuńTo nie jest interpretacja bloga,
OdpowiedzUsuńlecz interpretacja w oparciu o obowiązujące prawo, oparta na konkretnych przepisach.
Przepraszam Was bardzo. Kto zweryfikował prawdziwość tych danych zawartych w jego oświadczeniach (w tej teczce osobowej). Takie oświadczenia służą temu aby ktoś mógł to zweryfikować itd. Są to działania antykorupcyjne i temu ma służyć. Czy widzieliście te oświadczenia tak na 100% i dajecie gwarancję, że są to sprawdzone i prawdziwe dane i od lat ujawniane?
OdpowiedzUsuńNależy jednak zauważyć, że obowiązki związane z oświadczeniami majątkowymi określone są także w przepisach ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (tekst jedn.: Dz. U. z 2006 r. Nr 216, poz. 1584 z późn. zm.) - dalej u.o.p.d.g.
OdpowiedzUsuńZ przepisów art. 10 ust. 1 w związku z art. 2 pkt 1 u.o.p.d.g. wynika, że do złożenia oświadczenia o swoim stanie majątkowym (oraz o prowadzonej działalności gospodarczej oraz pełnieniu funkcji w spółkach lub spółdzielniach) obowiązani są m.in. pracownicy urzędów państwowych, w tym członkowie korpusu służby cywilnej, zajmujący stanowiska kierownicze - kierownicy urzędu i jego zastępcy - w urzędach terenowych organów rządowej administracji specjalnej. Powiatowy inspektorat nadzoru budowlanego jest właśnie organem rządowej administracji specjalnej. W związku z tym - powiatowy inspektor nadzoru budowlanego - jako kierownik urzędu terenowej administracji rządowej - powinien złożyć oświadczenie majątkowe.
Należy jednak zauważyć, że to oświadczenie powinno zostać złożone na formularzu określonym w załączniku nr 3 do rozporządzeniu Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 4 lipca 2011 r. w sprawie określenia wzorów formularzy oświadczeń o prowadzeniu działalności gospodarczej i o stanie majątkowym (Dz. U. Nr 150, poz. 890).
Nie należy posługiwać się zaś formularzem określonym w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 26 lutego 2003 r. w sprawie określenia wzorów formularzy oświadczeń majątkowych radnego powiatu, członka zarządu powiatu, sekretarza powiatu, skarbnika powiatu, kierownika jednostki organizacyjnej powiatu, osoby zarządzającej i członka organu zarządzającego powiatową osobą prawną oraz osoby wydającej decyzje administracyjne w imieniu starosty (Dz. U. Nr 34, poz. 283).
bicie piany i szukanie dziury w całym
OdpowiedzUsuńoświadczenie pinb sprawdza starosta i cba
zrób doniesienie do cba i sprwdzą :)
Przepytali, co? hehehehe
OdpowiedzUsuńNajedliście się za dużo owsianki i nawet prawo wam przeszkadza hehehe
OdpowiedzUsuńByły minister Nowak też zapewne ma wszystko w porządku w swojej teczce osobowej w ministerstwie a na zewnątrz sobie zastrzegł upublicznienie tych danych i nie wiem dlaczego prokurator się do niego tak przyczepił? Prawda?Można? Można!!!
OdpowiedzUsuńA u kogo jest ta teczka osobowa i kto ją prowadzi ?
OdpowiedzUsuńpilnuj swojej teczki bo będzie poruta :)
OdpowiedzUsuńi wzajemnie
OdpowiedzUsuńjuż się trzęsę ze strachu
OdpowiedzUsuńNa stronie BIP ABW na pytanie "Czy oświadczeniom o stanie majątkowym nadaje się klauzule tajności?" czytamy: cytuję "Zgodnie z art. 114 ustawy oświadczenia majątkowe składane na podstawie ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (Dz. U. z 2006, Nr 216, poz. 1584 z późn. zm.) stają się po jej wejściu w życie dokumentami jawnymi w rozumieniu przepisów ustawy. Zgodnie z nową regulacją przedmiotowe oświadczenia stanowią tajemnicę prawnie chronioną i podlegają ochronie przewidzianej dla informacji niejawnych o klauzuli tajności „zastrzeżone”, choć ani formalnie, ani materialnie-technicznie nie będzie im nadana odpowiednia klauzula. Co więcej, zgodnie z wolą ustawodawcy oświadczenia będą przechowywane przez 6 lat. Niezbędne zmiany wprowadziły także przepisy Rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 4 lipca 2011 r. w sprawie określenia wzorów formularzy oświadczeń o prowadzeniu działalności gospodarczej i o stanie majątkowym (Dz. U. z 2011 r., Nr 150, poz. 890). Odnosząc się do oświadczeń o stanie majątkowym wypełnionych do dnia 2 stycznia 2011 r., Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego stoi na stanowisku, iż na podstawie art. 6 ust. 3 w związku z art. 114 ustawy, zniesienie klauzul tajności nadanych przedmiotowym oświadczeniom jest możliwe po wyrażeniu pisemnej zgody przez przełożonego osób, które wypełniły omawiane dokumenty. Co istotne, kierownik jednostki organizacyjnej może upoważnić Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych, aby ten w jego imieniu dokonał zniesienia nadanych klauzul tajności za pomocą wydania jednej, zbiorczej zgody wobec wszystkich zgromadzonych, niejawnych oświadczeń majątkowych.
OdpowiedzUsuńOświadczeniom majątkowym składanym na podstawie przepisów innych ustaw także nie nadaje się klauzul tajności (art. 88 pkt 2, art. 92 pkt 4, art. 93 pkt 5, art. 97 pkt 2, art. 113, art. 116, art.118 pkt 2, art. 139 pkt 3, art. 151 pkt 1 i art. 177 pkt 2 ustawy). "
Tak więc przepisy o ochronie informacji niejawnych należy czytać i stosować ze zrozumieniem. Wniosek: oświadczenie majątkowe PINB winno być w granicach określonych przepisami opublikowane na stronach BIP Starostwa. I to wszystko
Nasza interpretacja jest poprawna. Ta przepychanka nie ma sensu.
OdpowiedzUsuńOświadczenie majątkowe PINB może być zgodnie z prawem zastrzeżone,
ma do niego wgląd jedynie starosta i CBA. Gdyby któryś z tych organów stwierdził nieprawidłowości,
ma obowiązek wszcząć postępowanie. Natomiast upublicznienie oświadczenia majątkowego PINB
może być dokonana wyłącznie za jego zgodą. Kończymy temat.
Stora A formularza jest jawna , zastrzeżona może być tylko strona B formularza oświadczenia. Strona A podlega upublicznieniu na BIP.Koniec tematu ale z mojej strony nie Waszej.
OdpowiedzUsuńDo Redakcji
OdpowiedzUsuńNaszswidwin.blog.pl
Wasza interpretacja dotycząca możliwości zastrzzenia publikacji na BIP oświadczeń majątkowych jest błędna. Prowadzicie Wasz blog anonimowo, dlatego również nie ma takiej potrzeby bym się legitymował.Jeśli nie ma przeszkód to proszę o opublikowanie na Waszej stronie mojej skromnej opinii bez dodatkowych komentarzy. Tak jak i Wy również mnie to ani ziembi ani pali, ludzie inni chca takiej wiedzy i nie widze przeszkód aby taką wiedzę im przekazać.Opinię poniższą udostępniłem forumowiczom na GK24 aby również mieli mozliwość się z nia zapoznać.
OPINIA PRAWNA
Oświadczenia i informacje są jawne od momentu ich złożenia. Dotyczy to całego oświadczenie poza informacjami wskazanymi w części B formularza. Nie można więc powołując się na tajemnicę prawnie chronioną lub prawo do prywatności w ten sposób wyłączyć dostęp do innych niż wymienione elementów oświadczenia. Nie można również odmawiać dostępu do oświadczeń majątkowych powołując się na fakt, iż nie zostały one jeszcze poddane analizie przez osobę uprawnioną.
Oświadczenia i informacje po ich złożeniu są jawne nie zależnie od woli osób je składających.
Pamiętać jednak należy, że nie odnosi się to do oświadczeń majątkowych składanych przed 1 stycznia 2003 r. Oświadczenia te stanowiły i dalej stanowią tajemnicę służbową i podlegają ochronie prawnej.
Zupełnie inny charakter mają złożone kopie PIT-ów. Te nie są jawne. Nie podlegają udostępnieniu, powinny być objęte należytą ochroną. Nie podlegają publikacji i powinny być jedynie przeglądane przez osoby upoważnione .
Przechowywanie
Odbierający oświadczenia mają obowiązek ich przechowywania przez 6 lat (art. 24h ust. 6 u.s.g., art. 25c ust. 6 u.s.p., art. 27c ust. 6 u.s.w.). Część B oświadczeń (niejawna) oraz PIT-y powinny być przechowywane w taki sposób, aby do tych dokumentów nie mogły mieć dostępu osoby nieuprawnione.
Oświadczenia majątkowe po sprawdzeniu winny być niezwłocznie przekazane do publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej, bez udostępnienia części adresowej (część B oświadczenia) i PIT-u. W tym celu, zgodnie z art. 24i u.s.gm., art. 25d u.s.p., art. 27d u.s.w., przekazuje się kierownikowi urzędu kopie oświadczeń majątkowych, które mu złożono. Wzorując się na sposobie upubliczniania oświadczeń majątkowych składanych przez posłów, aby uniknąć ewentualnych błędów, przeinaczeń, niemożności odczytania pisma ręcznego przy ewentualnym przepisywaniu oświadczeń do publikacji BIP, należy treść oświadczenia zeskanować w formie, w jakiej zostało złożone i upublicznić.
¡ W jakim terminie oświadczenie powinno być upublicznione w BIP lub udostępnione w urzędzie?
Termin publikacji oświadczeń w BIP-ie nie został określony przez ustawodawcę. Powinno to nastąpić bez zbędnej zwłoki. Można przyjąć, iż jest to czas konieczny dla dotarcia przesyłek listowych z oświadczeniami, wykonania ich kopii i wprowadzenia informacji do BIP. Warunkiem publikacji nie jest dokonanie uprzedniej analizy oświadczeń przez osobę uprawnioną.
Do czasu publikacji złożone oświadczenia powinny być dostępne w urzędzie. Każda osoba zainteresowana może zażądać nawet 4 maja wglądu do jawnej części złożonego oświadczenia. Szczegółowe zasady udostępniania oświadczeń przez ich publikacją w BIP-ie reguluje ustawa o dostępie do informacji publicznej.
Pozdrawiam
Odnosząc się do sprawy składania przez kierowników jednostek organizacyjnych powiatu oświadczeń o stanie majątkowym należy w pierwszej kolejności określić jakie przepisy prawa nakładają na pracowników wykonujących zadania jednostek samorządu terytorialnego obowiązek składania oświadczenia o stanie majątkowym.
OdpowiedzUsuńArt. 51 ust. 1 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej stanowi:
„Nikt nie może być obowiązany inaczej niż na podstawie ustawy do ujawniania informacji dotyczących jego osoby."
Oświadczenie o stanie majątkowym pracownika bez wątpienia jest informacją dotyczącą jego osoby, tak więc obowiązek jego składania może wynikać jedynie z przepisów ustawy.
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (Dz. U. Nr 106, poz. 679 z późn.zm.) określiła dla osób zatrudnianych na wymienionych w tej ustawie stanowiskach lub pełniących określone funkcje zakazy i ograniczenia dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej oraz nałożyła obowiązek składania oświadczenia o stanie majątkowym.
Przepisy ustawy dotyczą w zakresie powiatu: członków zarządu, skarbników (głównych księgowych budżetu), sekretarzy oraz innych osób wydających decyzje administracyjne z upoważnienia starosty.
W art. 2 pkt 1 litera c ustawy jest mowa o tym, iż przepisy jej stosuje się do pracowników urzędów państwowych zajmujących stanowiska kierownika urzędu i jego zastępcy - w urzędach terenowych organów rządowej administracji specjalnej.
Z dniem 1 stycznia 1999 r. w związku z wejściem w życie przepisów związanych z reformą administracji publicznej usytuowanie prawne zarówno organów, jak i urzędów wykonujących określone zadania uległo zasadniczej zmianie. Nie występuje obecnie pojęcie „terenowych organów administracji specjalnej”. Powstały natomiast „administracja zespolona i niezespolona”.
Ograniczenia i zakazy określone w ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 r. mają charakter restrykcyjny (patrz art. 5) dlatego też nie można ich interpretować rozszerzająco. Może zatem odnosić się tylko do sytuacji wyraźnie określonych w ustawie. Ponieważ obowiązek składania oświadczeń o stanie majątkowym dotyczy tylko osób zajmujących stanowiska lub pełniących funkcje określone w ustawie.
W tej zmienionej sytuacji prawnej przepis art. 2 pkt 1 litera c ustawy nie może mieć zastosowania do kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży oraz innych jednostek organizacyjnych wchodzących w skład administracji zespolonej powiatu, którzy nie wydają decyzji w imieniu starosty.
Opinia, którą przedstawił czytelnik jest poprawna, ale niepełna bo dotyczy wyłącznie pracowników samorządowych, a pomija sposób składania oświadczeń i zasad ich upubliczniania przez administrację zespoloną, którzy nie są pracownikami samorządowymi i nie wydają decyzji w imieniu starosty. Proszę więc nie pisać, że podana wcześniej przez nas wykładnia jest błędna. Nie jest błędna, lecz rozszerzona i konkretnie udowadniająca, że oświadczenie majątkowe PINB nie musi być zamieszczane na BIP. Proszę prawa nie traktować wybiórczo. Uważamy, że tema został wyczerpany.
To napiszcie czy złożył zastrzeżenie czy tylko tak przypuszczacie i kto Wam takich informacji udzielił jak również podajcie czy CBA weryfikowało te oświadczenia tak jak napisaliście to uznamy , że temat przez Was został wyczerpany itd.oraz u kogo de facto są te teczki osobowe. Jest jeszcze sposób poprzez zapytanie o udzielenie informacji publicznej, dobrze byłoby wiedzieć do kogo należy się ewentualnie zwrócić z takim zapytaniem i na koniec czy Wy z takiej formy uzyskania informacji skorzystaliście , czy też tylko poprzez "jakieś dojście"? Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńale was powaliło może jeszcze mają wam podać numery butów :D :D :D
OdpowiedzUsuńNie muszą odpowiadać bo te pytania są na tyle retoryczne to odpowiedzi są już znane. Ale przyzwoitość nakazywałby aby czytelnikowi na takie pytania jednak dać odpowiedź nawet jeśli jest nie na rękę. Czekanie aż pojawi się jakiś komentarz "wyręczający" tę niezręczną sytuację jest niewłaściwe. Prowadzicie bloga to winniście się z takimi rzeczami liczyć , a nie zamykać sprawę do końca nie wyjaśnioną pisząc , że temat jest wyczerpany, bo tak nie jest. Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńProszę uważnie przeczytać napisany przez nas artykuł, ze zrozumieniem. Sama jego treść dogłębnie rozwiązuje postawiony przez naszego czytelnika problem zawarty w tytule. Niedowiarkom pozostaje już teraz tylko złożenie zapytania do starostwa, o udostępnienie informacji. Radzimy tak zrobić, jeśli nasz artykuł nie przekonuje niedowiarków. Poza tym dla nas jest to sztuczny problem, który poruszyliśmy wyłącznie na prośbę czytelnika. Uważamy, że samym artykułem wyczerpaliśmy temat. Osoby mające wątpliwości mogą także zwrócić się z zapytaniem do wojewody, który sprawuje kontrolę prawną nad samorządami. Być może stamtąd napłynie satysfakcjonująca odpowiedź.
OdpowiedzUsuńAby czytać ze zrozumieniem to musi być napisane ze zrozumieniem.
OdpowiedzUsuń