O podatkach i sile przebicia
Według sprawozdań o zaległościach podatkowych i niepodatkowych publikowanych na BIP, zaległości w ostatnich trzech latach na koniec roku wynosiły:
1.886.603,50 zł – saldo na 31 grudnia 2009 r.
2.365.920,72 zł – saldo na 31 grudnia 2010 r.
3.096.299,18 zł – saldo na 31 grudnia 2011 r.
Bez względu na to, jakie są przyczyny tak poważnego wzrostu zaległości jest to zjawiskiem bardzo niepokojącym. Przede wszystkim świadczy o braku odpowiedzialności radnych, którzy w obliczu ww. niepokojącego zjawiska dali burmistrzowi zielone światło na podniesienie podatków i opłat jesienią ubiegłego roku. Skarbnik miasta jest bardzo doświadczoną osobą i nie sądzę, żeby jako strażnik finansów miasta „ot tak sobie” wyraziła zgodę na ten nieroztropny pomysł burmistrza.
Wzrost o 64 procent nieściągalności podatków na przestrzeni lat 2009 – 2011 a jednocześnie wysokie ich podniesienie, aby dalej robić wrażenie sukcesu świadczy o nieudolności tej władzy oraz radnych, ale i braku oglądu rzeczywistości. Mówiąc prościej: samorząd nieodpowiedzialnie bagatelizuje przyczyny tego stanu rzeczy.
Sięgnięcie do kieszeni mieszkańców oraz osób prowadzących o różnej skali działalność gospodarczą, aby wypełnić lukę budżetową spowodowaną m.in. rozpasaniem rządzących oraz wieloma oznakami niegospodarności prowadzi do jeszcze większej biedy zwykłego zjadacza chleba, który systematycznie będzie tracił pracę. Zauważymy to bardzo szybko i odczujemy drastycznie w nadchodzących latach. Tyle, że może być za późno, gdyż zdarzają się od czasu do czasu tzw. procesy nieodwracalne.
W obliczu takiego rządzenia, trzeba będzie niebawem opiekę społeczną przenieść do znacznie większej siedziby, gdyż w obecnej jego lokalizacji bieda i ubóstwo się nie pomieści. Być może wówczas burmistrz będzie spokojny o każde następne wybory. Potencjalny wyborca i jego dzieci nie dostaną wsparcia, jak nie odda on słusznego głosu w wyborach. Pozwala to także na umocnienie pozycji głównodowodzących, którzy już teraz są sowicie opłacani i funkcjonują jakby na wzór sekty. Nie jesteś karny, zaczynasz myśleć, mieć własne zdanie, jakiś pogląd – wypadasz z gry! Wszystko razem jest kpiną z mieszkańców i świadomym pogłębianiem ich trudnej sytuacji.
Polityka finansowa a właściwie społeczno-ekonomiczna burmistrza jest ładnie opakowanym cukierkiem, tylko jakoś nikt nie chce głośno powiedzieć, że w środku jest niestrawna zawartość. A strateg z plebanii, krok po kroczku, umacnia swoją pozycję i co którąś niedzielę każe klaskać i krzyczeć hurrrrra! nasz burmistrz jest skromny i tak naprawdę cacy. Nie prawda, jest zupełnie odwrotnie – jest coraz gorzej! Mamy do czynienia z wielkim nieporozumieniem i uwstecznieniem, albowiem „siła przebicia” poszczególnych samorządowców nie może zależeć od ilości pochwał rzuconych z ambony.
Szczera prawda.
OdpowiedzUsuńTemu panu już dziękujemy!
Panie burmistrzu na biedzie się daleko nie zajedzie.
OdpowiedzUsuńKażdy wie że to nie władza ma tworzyć miejsca pracy ale władza ma umożliwić tworzenie takich miejsc a nie utrudniać. Podwyższanie podatków to jest właśnie
OdpowiedzUsuńutrudnianie. Brak wykorzystania środków zewnętrznych z unii to kolejna nieudolność. Coś za dużo tego nieudacznictwa i rozpieprzania kasy.
Na znak solidarności z mieszkańcami w tych trudnych czasach, burmistrz powinien wystąpić z wnioskiem do Przewodniczącego Rady Miasta o obniżenie diet radnych o połowę i swojej pensji o 1/3. Tak by było honorowo.
OdpowiedzUsuńO jakim honorze piszesz :-) ???
OdpowiedzUsuńWstyd i honor to dla nich pojęcia obce.
Ogólnie rzecz ujmując Świdwiniacy mają już dość rządów obecnego burmistrza !!!!!!!!!!!!!!!!
OdpowiedzUsuńRzeczywistość:
OdpowiedzUsuń• wysokie podatki;
• wysokie opłaty;
• polityka społeczno-ekonomiczna zwiększająca bezrobocie;
• wysokie diety radnych;
• wysokie płace administracji;
• wysokie wynagrodzenie burmistrza;
• zatrudnianie dobrze uposażonych emerytów;
• wysokie bezrobocie;
• wzrost biedy;
• wykluczenie, marginalizacja, degradacja, systematyczne wyludnienie;
• duży odsetek mieszkańców na garnuszku MOPS;
• przesadne dotacje na basen;
• wygrane przetargi dla zięcia burmistrza;
• żona burmistrza na kierowniczym stanowisku;
• koszty za błędne decyzje personalne;
• niskie nakłady na bezpieczeństwo;
• realizacja dziwnych i kosztownych inwestycji;
• dewastacja drzewostanu;
• spore zadłużenie miasta;
• brak konsultacji samorządu z mieszkańcami;
• zaniechanie stwarzania warunków dla tworzenia miejsc pracy;
• kosztowne koncerty i imprezy;
• nadawanie tytułów “Zasłużony dl Miasta” bez konkretnego uzasadnienia.
Burmistrzowi i radnym dziękujemy. Dość tej radosnej twórczości.
PRAWDA – cecha wypowiadanych zdań
OdpowiedzUsuńokreślająca ich zgodność z rzeczywistością.
Wódz jest mistrzem w łamaniu ludziom karier. Taki już jest ten gość. Albo musimy się do tego przyzwyczaić, albo gościa ukarać w wyborach. Jestem za tym drugim.
OdpowiedzUsuńTa władza produkuje biedę i bezrobotnych!
OdpowiedzUsuńBo to jest wynikiem kompleksów.
OdpowiedzUsuńObawia się mądrzejszych.
Głupkami i głodnymi łatwiej się manipuluje.
Zapomniałeś dodać, że ta władza
OdpowiedzUsuńzrobiła bezwstydny skok na kasę.
Tego w Świdwinie nie było w takiej skali.
Psie o dziwnym imieniu "Józek" zmień kierunek węszenia.
OdpowiedzUsuńGnatów będzie więcej. Smaczna strawa też się znajdzie.
Nie mylić z werbunkiem. To dla dobra psa.
Ten Pan myśli że jest bezkarny!
OdpowiedzUsuńCzas na zmiany w magistracie,
zmienić burmistrza i wszystkich radnych !
A ja bardzo szanuję radnego Woracha. Umie się znaleźć w każdej sytuacji, ma gadanę, nie boi się wodza i kierowniczki mops. Odważny człowiek, na dietę ciężko pracuje jako radny. Na pewno nie jeden radny się uczył od tego zdolnego i doświadczonego samorządowca.
OdpowiedzUsuńI dlatego mamy takich radnych zaradnych :-P
OdpowiedzUsuńZnalezione w internecie:
OdpowiedzUsuńKoszt koncertu ELENI - 20.000 zł
/Zarządzenie Nr WO/55/10 z dn. 30.04.2010/.
115.000,00 zł – z przeznaczeniem na realizację
porozumienia – wynagrodzenie zarządcy ZUK Spółka z o.o.
/uchwala rady miasta nr XI/73/11 z dn. 25.08.2011/
Koszt koncertu Edyty Geppert - 15.000 zł
/uchwała rady miasta nr XIII/83/11 z dn. 28.10.2011/
Koncert zespołu ŚLĄSK - 31.000 zł
/Zarządzenie Nr WO/29/09 z dn. 27.02.2009/
5.000 zł na pokrycie kosztów postępowań sądowych w sprawach egzekucji należności Urzędu i przed Sądem Pracy z powództwa Pani M. Mleczko i wniesionej przez Burmistrza apelacji.
/Zarządzenie Nr WO/29/09 z dn. 27.02.2009/
7.394 zł z przeznaczeniem na ochronę budynku Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej „Ana Lek” w związku z koniecznością zabezpieczenia świadczeń podstawowej opieki zdrowotnej w godzinach popołudniowych i całodobowo w dni świąteczne.
/Zarządzenie Nr WO/54/09 z dn. 06 maja 2009/
21.000 zł – wynagrodzenie uzupełniające za zastępstwo procesowe przeciwko Miastu złożonego przez Pana Piotra Gulbasa oraz Pana Eugeniusza Sawickiego.
/Zarządzenie Nr WO/70/09 z dn. 30.06.2009/
10.000 zł - remont ozdób świątecznych
/uchwała rady miasta nr XLVII/324/10/.
35.000 zł – zwiększenie wydatków na promocję miasta w związku z organizacją Wyborów Miss Lata Pojezierza Drawskiego /miasto było współorganizatorem imprezy/.
/uchwała rady miasta nr XVII/157/08 z dn. 27.06.2008/
75.000 zł - zawody strongmenów w 2008 r.
IGRZYSKA - IGRZYSKA - IGRZYSKA - IGRZYSKA
Czytałem o Ostródzie. Mieszkańcy tego miasta w pięknym stylu wywieźli burmistrza na zieloną trawkę.
OdpowiedzUsuńCzłowiek, który na pierwszy rzut oka wydaje się skromny i uczciwy, może tak naprawdę być wyrachowanym oszustem lub agresywnym okrutnikiem. Ktoś taki może żerować na innych ludziach, wykorzystując władzę i pozorną dobroduszność jak kamuflaż. Dlatego właśnie nie możemy ufać tylko temu, co widzimy. A już szczególnie podejrzane jest, kiedy taki niby skromny człowiek potrzebuje publicznego wsparcia innej osoby dla obrony swej skromności. Wtedy pachnie to fałszem, obłudą i nie ma nic wspólnego ze skromnością.
OdpowiedzUsuńRośnie bieda i bezrobocie. Nie może być pomysłem na miasto ładowanie pieniędzy w bruki, wyrzutnie, kapliczki, witraże, betony. Miasto to przede wszystkim mieszkańcy. Na nich powinna się skupiać uwaga władz. Nie dość, że państwo podkręca śrubę to jeszcze lokalnie jesteśmy dołowani przez fanaberie i głupie pomysły samorządu. Podniesienie opłat i podatków w okresie trudnej koniunktury to zamach na mieszkańców, to zmuszenie pracodawców do większego wysiłku kosztem mieszkańców. Przecież muszą gdzieś znaleźć pieniądze, aby firmy nie padły. Nasi samorządowcy nie mają żadnego pomysłu, myślą o sobie, swoich rodzinach i swoich kieszeniach. Gonitwa władz za łatwymi pieniędzmi dla siebie i kolesiów przeraża. A to wszystko kosztem mieszkańców.
OdpowiedzUsuńNiech przeto ten,
OdpowiedzUsuńkomu się zdaje, że stoi,
baczy, aby nie upadł.
Tu jest nasze małe państwo. Przyjrzyjcie się, jak dzielony jest budżet miasta. Ile na co procent idzie z budżetu. Ile idzie na płace, na opiekę, na oświatę, kulturę i sport, na inwestycje, Wtedy zobaczycie, że nie mamy gospodarza. Potrzebna nam na gwałt osoba rozumiejąca wszystkie środowiska, umiejąca liczyć, widząca zagrożenia i potrafiąca znaleźć na nie lekarstwo. A nie pazernego zadufanego w sobie narcyza, który rżnie męża stanu i uważa, że zjadł wszystkie rozumy i ludzi ma za nic.
OdpowiedzUsuńZamiast szukać powodów tak dużej nieściągalności podatków, podnosi się je bez opamiętania. Nikt za nikogo nie zapłaci. Wypełnianie luki budżetowej takim sposobem to poroniony pomysł. Więcej z tego szkód niż pożytku. Zastanówcie się szanowni radni. Nie tędy droga.
OdpowiedzUsuńNie zapomnę jak jeszcze nie burmistrz obecny wódz krytykował i śmiał się ze swoich poprzedników. Okazuje się, że nie dorósł im do pięt względem troski o publiczne pieniądze. Pan Pietraszek budując basen umiał oszczędzać. Wódz szasta pieniędzmi. Niestety nie swoimi. Nie widzę w jego działaniu żadnej troski o mieszkańców.
OdpowiedzUsuńPies o dziwnym imieniu "Józek" zszedł na psy.
OdpowiedzUsuńNikt go nie słucha, wszyscy się z niego śmieją.
Stracił węch. Takie to jest kurde pieskie życie.
Płacimy najwyższe stawki w regionie, bo musimy zarobić na prezydencką pensję wodza, pensyjki przydupasów i emerytowanego prezia mec.
OdpowiedzUsuńZauważcie. Powstała Rada Konsultacyjna i zaraz poszły opłaty i podatki w górę. Oni swoim doradzaniem burmistrzowi dołują miasto.
OdpowiedzUsuńSami pod sobą dołki kopią. Nie rozumiem.
OdpowiedzUsuń
OdpowiedzUsuń~Beta:
Na znak solidarności z mieszkańcami w tych trudnych czasach, burmistrz powinien wystąpić z wnioskiem do Przewodniczącego Rady Miasta o obniżenie diet radnych o połowę i swojej pensji o 1/3. Tak by było honorowo.
Myślę, że to nie żart. Obniżenie diet radnych i poborów burmistrza jest niezbędne. Jeśli tego nie zrobią nie mają żadnych szans w następnych wyborach.
Wszystko jest jasne. Obecna władza i samorząd pokazali co potrafią. Najlepiej im wychodzi wydawanie pieniędzy. Nieźle im też wychodzi branie pieniędzy.
OdpowiedzUsuńDość tej kompromitacji. Nie dołujcie dalej miasta oddajcie mandaty.
OdpowiedzUsuńJest w tym szastaniu publicznymi pieniędzmi coś podłego. Obok tyle bezrobocia, biedy, walki o przetrwanie. Gdzie w tym wszystkim Dekalog? Mamy w mieście od 2007 roku TKM. Moja rodzina oddała na tego Pana głos. Cofamy go. On nas oszukał i nie zasługuje na żaden głos.
OdpowiedzUsuńCo się dzieje z radnym Artyńskim.
OdpowiedzUsuńW minionej kadencji taki aktywny był podczas prac rady. Znudziło się?
Żeby walczyć o sprawy mieszkańców nie trzeba być przewodniczącym. Nawet lepiej nim nie być :-)
OdpowiedzUsuńPrzepracowałam jako urzędnik wiele lat. Muszę podkreślić, że Pan Franciszek i Pan Józef nie byli tak zachłanni na pieniądze. Natomiast teraz mamy do czynienia ze skandalem. Przy takiej skali bezrobocia, tak wysokich podatkach płace włodarzy miasta, prezesów publicznych spółek i kierowników, diety radnych są skandalicznie duże. Nie wiele dają w zamian. Położenie asfaltów załatwił Pan Józef. Położenie kostki na placu nie powinno być priorytetem. Nie podniecajmy się osiągnięciami burmistrza. Są marne przy takich kosztach. On nam mydli oczy tą drogą kosmetyką i każe sobie słono płacić.
OdpowiedzUsuńZnalazłem w sieci:
OdpowiedzUsuń"Uważam, że szef miasta jest kolosem na glinianych nogach. Przemawiają za tym fakty. Nikt nie dokonał rzetelnej oceny wyborów. Do dziś niesie się na fali wątpliwy i przerysowany sukces szefa. Wyraża się on w zwodniczym wyniku. Te 84% poparcia bardzo ładnie brzmi. Ale tylko brzmi. Prawda jest dla szefa okrutna. Analiza wyników obnaża rzeczywistość. Wynika z nich, że szef otrzymał jedynie 37% poparcia w stosunku do uprawnionych. Faktycznie przeciw szefowi zagłosowało 63% wyborców. Zrobili to różnie. Garstka poszła do urn i zagłosowała na innych kandydatów. Zdecydowana większość została w domu. W sumie 63% dorosłych mieszkańców miasta nie poparła obecnego szefa miasta. Nie jest więc to mandat silny. Nie oszukujmy się. Patrząc na wysokość podatków, wzrost płac łatwo się domyśleć, kto kryje się za tymi 37 procentami. Mniejszość, która popiera nienaturalne i łupieżcze warunki. Bronią wyłącznie swoich interesów. Przykre, że kapłan się w to wpisał. A te 63% jak barany daje temu milczące przyzwolenie. Albo wyłonimy z tych 63% godnego gospodarza, albo zostaniemy oskubani do reszty. Nie tylko z pieniędzy, ale i godności. Nie pozwólmy, by za nasze pieniądze z nas się śmiano".
TO JEST NAJPRAWDZIWSZA PRAWDA
Wskaźniki długu miasta na koniec:
OdpowiedzUsuń2007 - 10,25%
2008 - 10,79%
2009 - 23,75%
2010 - 25,37%
2011 - 35,41%
2012 - czekamy, ale ok. 37% będzie.
Wydatki z budżetu na bezpieczeństwo publiczne
OdpowiedzUsuńi ochronę przeciwpożarową w 2010 roku:
Świdwin – 0,8% (2011 r. – 0,26% !!!)
Łobez – 1,5%
Drawsko Pom. – 2,7%
Czaplinek – 2,3%
Złocieniec – 2,0%
Kalisz Pom. – 2,4%
Mirosławiec – 1,4%
Wegorzyno – 4,1%
Darłowo – 1,3%
Barwice – 1,1%
Chociwel – 1,1%
Chojnice – 1,4%
Pyrzyce – 1,5%
Kołobrzeg – 1,4%
Barlinek – 1,5%
Szczecinek – 2,4%
Czy aż tak jest bezpiecznie?
Rozbudowa SM zwiększy bezpieczeństwo?
Co na to radny Artyński?
A co może radny Artyński?
OdpowiedzUsuńW pojedynkę nic nie zrobi choćby nie wiem jak bardzo chciał. Radni dziwnie są bezradni.
OdpowiedzUsuńCzy żyrandol już wisi?
OdpowiedzUsuńCzy okna są wstawione?
Czy to są klony Judasza, które jak Judasz
OdpowiedzUsuńpróbują wykorzystać tło religijne i moc Jezusa
do swoich partykularnych celów?
Módl się za nich i za nas Święta Boża Rodzicielko,
abyśmy się wszyscy stali godni OBIETNIC CHRYSTUSOWYCH.
Gaśmy zaś DUCHA ZAKŁAMANIA, PYCHY I PAZERNOŚCI.
Pozdrawiam:
NIECH BĘDZIE POCHWALONY JEZUS CHRYSTUS.
Wszystkim życzę: SZCZĘŚĆ BOŻE.
Nadchodząca kampania będzie najdroższa w historii miasta.
OdpowiedzUsuńCzy nadworny budowlaniec sypnie hojnie po raz trzeci? Czy to wystarczy?
Mówią, że obecny włodarz to siła na glinianych nogach. Ponoć miasto już szykuje nowego kandydata.
Potwierdzam. Mieszkańcy szykują nowego kandydata, wiele osób o tym mówi.
OdpowiedzUsuńAżeby temu burmistrzowi kostka brukowa z placu w gardle stanęła. Boże patrzysz i nie grzmisz!
OdpowiedzUsuńIle kosztuje nas Rada Miasta?
OdpowiedzUsuń2006 rok – 39.000 zł.
2007 rok – 114.470,32 zł
2008 rok – 123.459,49 zł
2009 rok – 137.081,51 zł
2010 rok – 119.945,54 zł *
2011 rok – 142.611,54 zł
2012 rok – 152.670,00 zł.
Mamy więc do czynienia ze wzrostem
wydatków na Radę Miasta o 391,46%
za rządów obecnego burmistrza.
*z wiadomych powodów przez większość miesięcy było 14 radnych.
Nie pojmuję za co ci bezradni radni biorą taka kasę. Sporo mieszkańców Świdwina za takie pieniądze bardzo ciężko pracuje. Skandal !!!
OdpowiedzUsuńZabrać diety darmozjadom. Za nic nie odpowiadają.
OdpowiedzUsuńCiekawe że przetarg na osiedle wygrała firma, której właściciel studiował wspólnie z zięciem burmistrza!!!
OdpowiedzUsuń~Malone:
Rzeczywistość:
• wysokie podatki;
• wysokie opłaty;
• polityka społeczno-ekonomiczna zwiększająca bezrobocie;
• wysokie diety radnych;
• wysokie płace administracji;
• wysokie wynagrodzenie burmistrza;
• zatrudnianie dobrze uposażonych emerytów;
• wysokie bezrobocie;
• wzrost biedy;
• wykluczenie, marginalizacja, degradacja, systematyczne wyludnienie;
• duży odsetek mieszkańców na garnuszku MOPS;
• przesadne dotacje na basen;
• wygrane przetargi dla zięcia burmistrza;
• żona burmistrza na kierowniczym stanowisku;
• koszty za błędne decyzje personalne;
• niskie nakłady na bezpieczeństwo;
• realizacja dziwnych i kosztownych inwestycji;
• dewastacja drzewostanu;
• spore zadłużenie miasta;
• brak konsultacji samorządu z mieszkańcami;
• zaniechanie stwarzania warunków dla tworzenia miejsc pracy;
• kosztowne koncerty i imprezy;
• nadawanie tytułów “Zasłużony dl Miasta” bez konkretnego uzasadnienia.
Burmistrzowi i radnym dziękujemy. Dość tej radosnej twórczości.
Po odwołaniu pani M.M. nie było rzetelnego konkursu na stanowisko dyrektora basenu i mamy tego efekty. Na skupie zboża być może ten facet się sprawdzał. Niestety basen to inna para kaloszy :-)
OdpowiedzUsuń