Między młotem a kowadłem


Zanim oficjalnie PKW ogłosi wybory i rozpocznie się kolejna gonitwa po władzę, jak zawsze w roku wyborczym walka potencjalnych kandydatów zaczyna się znacznie wcześniej. Nieoficjalne przymiarki powodują reakcje i kontrreakcje. Wiele z tych zabiegów dzieje się zakulisowo, ale część z nich wyłazi na światło dzienne. Wypływ informacji w części jest kontrolowany, aby zbadać nastroje społeczne, lecz część z nich dociera do opinii publicznej wbrew obranej strategii tworzących się w kuluarach sztabów wyborczych.


Jeśli chodzi o kluczowe stanowiska w powiecie, a mam tu na myśli funkcje starosty oraz burmistrzów Połczyna i Świdwina (z pełnym szacunkiem dla wójtów gmin), to piastujący je obecnie nie mogą z różnych powodów czuć się komfortowo. Z oceny sytuacji, dla nikogo nie jest tajemnicą, że w najtrudniejszym położeniu jest starosta Mirosław Majka. Z racji pełnionej funkcji politycznej posiada podwójny dyskomfort. A w świetle zapędów i planów swojego zwierzchnika politycznego w osobie posła Stanisława Wziątka, znalazł się w sytuacji nie do pozazdroszczenia. Poseł ponoć przywołał sztuczne argumenty, podobno nigdzie nie zapisaną umowę o symetrii, która rzekomo wskazuje, iż po dwóch kadencjach nadszedł czas na starostę z Połczyna. Takie pojmowanie rzeczy śmieszy i jest zaprzeczeniem demokracji. Jeśli prawdą jest, że na to stanowisko w nadchodzącej kadencji namaszczono burmistrz Barbarę Nowak, tym bardziej gwałci się idee demokracji, a jednocześnie obraża wyborcę i mający być wybrany przez niego samorząd, który starostę wybierze. Połczyn i jego decydenci wiecznie bawią się w jakieś układanki na wyrost, co świadczy o ich megalomanii i braku oceny rzeczywistości.


Takie stawianie sprawy powoduje, że nie tylko starosta Majka, ale również burmistrz Nowak nie może się czuć komfortowo. Założenie z góry, że Barbara Nowak ma lub powinna być starostą w następnej kadencji w jakimś sensie kompromituje tę ideę. Ponadto w ślad za tym wymusza się na potencjalnej kandydatce pewne działania, co nieuchronnie musi zderzyć strony i rodzić konflikty. Głównym z nich jest zapewne postrzeganie szpitala i próba wykorzystania jego problemów do walki politycznej, której konsekwencje spadają bezpośrednio na tych, którzy tej walki nie prowadzą. Konflikt społeczny z powodu pomysłu na zmianę starosty się poszerza, albowiem namaszcza się w poszczególnych środowiskach następcę na funkcję burmistrza Połczyna. W tym przypadku również ktoś nierozważnie próbuje oszukać demokrację. Jeśli okaże się rzeczywiście, iż ojcem tych wszystkich planów jest poseł Wziątek, to może budzić rozczarowanie, gdyż zawsze sądziłem, że posła stać na bardziej intelektualne wyżyny i bardziej profesjonalne rozwiązania. To co obecnie się dzieje, raczej świadczy o braku odpowiedzialności, tworzy niepotrzebne zwykłemu zjadaczowi chleba podziały,  ponownie potencjalny wyborca zamieniany jest w instrument i żadna w tym strategia na przyszłość powiatu. Źle się dzieje, jeśli przyszłość mieszkańców próbuje się oprzeć na zaspokojeniu ambicji wąskiego grona decydentów.


Z tych, ale i innych powodów komfortu nie ma burmistrz Jan Owsiak. Skupiająca się na nim fala w dużej części uzasadnionej krytyki, odbiera obecnemu burmistrzowi Świdwina atuty, którymi sięgnął po władzę w minionych wyborach. Obserwując nastroje społeczne, odnosi się wrażenie, że burmistrz Owsiak z miesiąca na miesiąc traci poparcie, topnieje jego dotychczasowe zaplecze. Dużo świadczy o tym, że to poparcie nadal może maleć, z racji braku zdecydowanego odniesienia się burmistrza do wysuwanych zarzutów. Jan Owsiak sprawia wrażenie, jakby nadal czuł się mocno w siodle i jego reakcja na falę krytyki jest odwrotna do oczekiwań mieszkańców. Jako urzędujący burmistrz ma przewagę nad potencjalnymi kontrkandydatami. Oczywiście do czasu, kiedy nie wyrośnie na jego drodze mocny przeciwnik. Dyskomfort burmistrza Owsiaka być może jeszcze bardziej narasta, gdyż w różnych środowiskach zaczyna padać nazwisko starosty Mirosława Majki, jako ewentualnego kontrkandydata na fotel burmistrza Świdwina. Pan Owsiak doskonale sobie zdaje sprawę, że jeśli nie wystartuje w wyborach pan Mirosław Majka, ma wielką szansę zostać burmistrzem na kolejną kadencję. W przeciwnym razie na pewno nie będzie to takie proste.


Kiedy dokona się analizy obecnej sytuacji, okazuje się, że cała wymieniona wyżej trójka znajduje się w sytuacji mało komfortowej. Z tym, że starosta Mirosław Majka znajduje się dodatkowo między młotem a kowadłem. Czy aby nie powinien w takiej sytuacji szukać rozwiązania poprzez rozważenie porzucenia barw politycznych, które nie po raz pierwszy próbują z niego zrobić idiotę i kozła ofiarnego? Czy aby nie byłoby to tą właściwą receptą do zrealizowania swojego pomysłu na uratowanie szpitala, i w konsekwencji rozwiązania swoich wyborczych dylematów? Nie można również wykluczyć, że takie rozwiązanie uchroniłoby ewentualny powrót powiatu do czasów niemile przez większość wspominanych. Oczywiście wszystko leży w rękach wyborców. Czemu im nie pomóc wykładając karty na stół, jak na prawdziwą demokrację przystało?

Komentarze

  1. Bolszewiki z Połczyna mogą tylko pomarzyć :-D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bez głosów Nowakowej w radzie Majka jest skończony.A bez głosów Świdwina Nowakowa jest bez szans.Myślę że jedynie Wojnicka może wejść z nią w koalicję.Bo nic tak nie jednoczy jak wspólny wróg.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przypomnij sobie rozdanie w 2006 roku,
    a zrozumiesz, że nie do końca masz rację.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się. Wypracowanie większości w radzie bez opcji Nowakowej jest zupełnie możliwe. Z prostej przyczyny - PSL nie pójdzie na współpracę z emerytką z nadania posła Wziątka.

    OdpowiedzUsuń
  5. kacper, to raczej Nowakowa bez głosów Majki w przyszłej radzie będzie skończona
    natomiast Majka bez poparcia Nowakowej ma duże szanse
    mówimy o przyszłej radzie

    OdpowiedzUsuń
  6. Wojnicka nie odegra żadnej znaczącej roli. Mimo, że niektórzy wiążą z nią spore nadzieje. Nie można wykluczyć, że wcale nie zostanie radną powiatową. Żeby się przykołkować głosami do rady powiatu, może kandydować na burmistrza Świdwina. Ale to zostanie odczytane przez wyborców jak zwykłe oszustwo i może ją pogrzebać.

    OdpowiedzUsuń
  7. W całej tej konfiguracji i zapędach innych Jan Owsiak może mieć poważne problemy z reelekcją na następną kadencję. Raczej na pewno będzie miał kłopot.

    OdpowiedzUsuń
  8. W swoich rozważaniach pomijacie PiS.A ja uważam ,że w przyszłej Radzie Powiatu będzie znaczącą siłą.Nię sądzę żeby drugi raz udało się Majce rozegrać PiS.

    OdpowiedzUsuń
  9. Janek nie nadaje się na burmistrza. Świdwin zmarnował czas i okazję na solidny rozwój. Można było brać garściami szmal z UE. Niestety on potrafi tylko czyścić kieszenie mieszkańców. Dlatego wciąż płacimy jedne z najwyższych podatków w Polsce.

    OdpowiedzUsuń
  10. Broń nas Panie Boże przed PiS-em.

    Módl się za nas Święta Boża Rodzicielko,
    abyśmy się wszyscy stali godni OBIETNIC CHRYSTUSOWYCH.
    Gaśmy zaś DUCHA ZAKŁAMANIA, PYCHY I PAZERNOŚCI.
    Pozdrawiam:
    NIECH BĘDZIE POCHWALONY JEZUS CHRYSTUS.
    Wszystkim życzę: SZCZĘŚĆ BOŻE.

    OdpowiedzUsuń


  11. ~Imię (wymagane):

    Zgadzam się. Wypracowanie większości w radzie bez opcji Nowakowej jest zupełnie możliwe. Z prostej przyczyny – PSL nie pójdzie na współpracę z emerytką z nadania posła Wziątka.


    A ostatnio to z kim te zielone sieczkobrzęki trzymali? Bez grupy Barbi zostaliby na lodzie.

    OdpowiedzUsuń


  12. ~mam się dobrze:

    Broń nas Panie Boże przed PiS-em.
    Módl się za nas Święta Boża Rodzicielko,
    abyśmy się wszyscy stali godni OBIETNIC CHRYSTUSOWYCH.
    Gaśmy zaś DUCHA ZAKŁAMANIA, PYCHY I PAZERNOŚCI.
    Pozdrawiam:
    NIECH BĘDZIE POCHWALONY JEZUS CHRYSTUS.
    Wszystkim życzę: SZCZĘŚĆ BOŻE.
    Dlaczego blużnisz i nadaremno wzywasz BOGA . Jesteś blużniercą

    OdpowiedzUsuń
  13. Może nie na temat ale mam prośbę do bloga.

    ,,To zapytajcie Burmistrza o zarobki w Świdwińskim MOPS i w UM a może sam się pochwali swoimi zarobkami. Było by to bardzo ciekawe w kontekście bezrobocia w mieście i ilości osób korzystających z opieki MOPS"
    Dodał bym do tego 13 jakie władza wzięła, może coś wiecie w tym temacie.Mamy już 2014r. Jakieś dane powinny być dostępne.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo szczegółowo zajmowaliśmy się tematem "prezydenckich" zarobków burmistrza, jego małżonki i jeszcze kilku osób oraz wzrostu tych zarobków na przestrzeni okresu sprawowania władzy przez tegoż burmistrza. Zapraszamy do przejrzenia naszych wcześniejszych publikacji. Również obszernie pisaliśmy na temat bezrobocia i osób korzystających z MOPS. Publikacje były bardzo wnikliwymi analizami tych zagadnień. Życzymy "miłej" lektury.

    OdpowiedzUsuń
  15. Pani Nowak ma czy nie ma szans to nieistotne. Nie chcemy jej jako starosty. Niech spokojnie odejdzie na emeryturę i nie zawraca gitary.

    OdpowiedzUsuń
  16. .................a janek wraca do kotłowni.....................

    OdpowiedzUsuń
  17. Oni sobie biedy nie dadzą zrobić. Ale wyborca powinien ich porządnie rozliczyć. Szczególnie dotyczy to Owsiaka.

    OdpowiedzUsuń
  18. Owsiak może wrócić do kotłowni.Dlatego prezes MEC ciągle pracuje.Bo stanowisko prezesa czeka na Owsiaka.

    OdpowiedzUsuń
  19. Czyżby szykowało się przesilenie w świdwińskim SLD? Ciekawe! W roku wyborczym?

    OdpowiedzUsuń
  20. A kto go tam przyjmie? Nowy burmistrz sam zdecyduje czy w ogóle chciałby z kimś takim jak owsiak współpracować.

    OdpowiedzUsuń


  21. ~Imię (wymagane):

    Czyżby szykowało się przesilenie w świdwińskim SLD? Ciekawe! W roku wyborczym?

    A jest jeszcze jakieś SLD w powiecie?
    Z tego co mi wiadomo to jakieś niedobitki: MM,JJ, ZG, SW i chyba ZD. I to wszystko.

    OdpowiedzUsuń
  22. Owsiaka do MEC-u przyjmie Rada Nadzorcza
    mianowana przecież bez niego.Zanim ewentualnie nowy burmistrz obejmnie urząd upłynie trochę czasu.

    OdpowiedzUsuń
  23. Tak "mocno rozbudowane" struktury
    to wielkie osiągnięcie posła Wziątka :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Owsiak wróci do starostwa. Czeka na niego etat.
    A tam Basia go odpowiednio przećwiczy hehehe

    OdpowiedzUsuń
  25. Basia na jesieni sama się wyautuje. Pozostaną jej spacery z Zosią nad zalewem. Będą uskuteczniać emeryckie marszruty. Czasami Stasiu zaprosi je na kawę i będą w niebowzięte. Janek wyląduje u zięcia i będą odtykać co się da, a niewiele się już wtedy da.

    OdpowiedzUsuń
  26. Janek pójdzie w odstawkę i zostanie sam. Nawet w warcaby nie będzie miał z kim zagrać :) Powróci do swojego hobby czyli rąbanie drzewa :)

    OdpowiedzUsuń
  27. a basia do swojego hobby - lania strumieni łez :-D :-D :-D

    OdpowiedzUsuń
  28. A Unia Pracy to jeszcze działa w naszym powiecie?

    OdpowiedzUsuń
  29. Pani Nowak zrobiła z Połczyna silną metropolię. A ludzie są tacy niewdzięczni :(

    OdpowiedzUsuń
  30. Dokładnie. Ludzie są tylko zadowoleni na jej komendę.

    OdpowiedzUsuń
  31. Przeflancowanie tego na powiat nie przejdzie!

    OdpowiedzUsuń


  32. ~Imię (wymagane):

    Przeflancowanie tego na powiat nie przejdzie!

    Ni ch***! Jak powiat ma tak wyglądać jak Połczyn to ja to wszystko p*******.
    Ale Stasiu myśli! Zapomniał tylko, że jego szare komórki już się wypaliły (zniknęły). Powędrowały w niebyt!

    OdpowiedzUsuń
  33. Niebawem wraca ,, Okno na Powiat ,,

    OdpowiedzUsuń
  34. dawno już nic nie było o Stefanie i o prądzie :-)

    OdpowiedzUsuń
  35. Stefan na blog wróci. Prąd także. Na najbliższej sesji będzie o prądzie. Niedługo odbędzie się pierwsza rozprawa w sądzie. Będą pisać o kolejnej klęsce burmistrza, nie cykaj :P

    OdpowiedzUsuń
  36. Okno na Powiat , będzie brało udział w wyborach - kogo będzie promować ? na tą chwilę jest tajemnicą , ale będzie się działo !
    to wam gwarantujemy.

    OdpowiedzUsuń
  37. ty na pewno nie czujesz że robisz z siebie kretyna :-D

    OdpowiedzUsuń


  38. ~Imię (wymagane):

    Stefan na blog wróci. Prąd także. Na najbliższej sesji będzie o prądzie. Niedługo odbędzie się pierwsza rozprawa w sądzie. Będą pisać o kolejnej klęsce burmistrza, nie cykaj


    Na sesji pewnie wyjaśnią jak było z tą darowizną na Spójnię 2100 złotych dyrektora Relaksu.

    OdpowiedzUsuń


  39. ~Imię (wymagane):

    Janek pójdzie w odstawkę i zostanie sam. Nawet w warcaby nie będzie miał z kim zagrać Powróci do swojego hobby czyli rąbanie drzewa


    Co Ty piperzysz. Znam go dobrze. We warcaby nie umie grać. Ministrantem znoiwu zostanie.

    OdpowiedzUsuń


  40. ~Imię (wymagane):

    A Unia Pracy to jeszcze działa w naszym powiecie?


    Szef tej partii dorwał się do koryta i nie powiedział ani dziękuję ani pocałujcie mnie w d***. Dla mnie to wielki oszust i mitoman. Gdyby nie ludzie z Unii Pracy nie osiągnąłby żadnego sukcesu. Dla władzy poświęcił wielu wartościowych ludzi i partię. Zły człowiek z niego jest. To widać, słychać i czuć.

    OdpowiedzUsuń


  41. ~Imię (wymagane):

    Przeflancowanie tego na powiat nie przejdzie!

    Ni chooja! Ten numer nie może przejść. To byłoby przegięcie pały, ale dotychczasowy guru też się nie nadaje! Nic nie potrafi rozsądnego zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  42. Zapomniałeś dodać:
    pazerny prostak i cham !

    OdpowiedzUsuń
  43. Tylko Starosta Majka jest w stanie uratować ten szpital od zagłady. Ja Wam to mówię, a wiem co mówię!

    OdpowiedzUsuń
  44. Nikt pewnych rzeczy nie chce głośno powiedzieć. Dlatego facet się wozi i wodzi. Pozory mylą. Udowodnił że gospodarz z niego marny. Pieniędzy nie umie dla miasta zdobyć. Z przedsiębiorcami porozumiewa się przez sądy. Najlepiej potrafi drenować kieszenie mieszkańców. Generalnie LIPA.

    OdpowiedzUsuń
  45. Dość się obłowił z rodzinką.
    Czas zabrać temu człowiekowi koryto.

    OdpowiedzUsuń


  46. ~wiem:

    Tylko Starosta Majka jest w stanie uratować ten szpital od zagłady. Ja Wam to mówię, a wiem co mówię!

    Ciebie przypadkiem nie popier******?

    OdpowiedzUsuń
  47. Też tak uważam. Nikt inny tej placówki nie uratuje, bo nie ma takiego zamiaru. Nigdy nie miał. Dla przeciwników Majki załoga szpitala była zawsze mięsem armatnim w wyborach. Zawsze to jakiś elektorat jest i szumu kupa.

    OdpowiedzUsuń
  48. Jak Pani Kłusewicz chciała ratować szpital szybko się poprzestraszali. Podcięli kobiecie skrzydła ze strachu, że w szpitalu może być dobrze. Teraz idą wybory więc znowu chcą ratować. Paranoja :(

    OdpowiedzUsuń
  49. Decydenci z Połczyna wyznają zasadę, że czym gorzej tym lepiej. Tych ludzi nie wolno dopuścić do decydowania o przyszłości szpitala. Mieli już szansę i ją zmarnowali. Potrafią tylko doić!

    OdpowiedzUsuń
  50. Nabili swoje kabzy mamoną. Z Połczyna zrobili wiochę i jeszcze się sadzą. Za robote się weźcie, a nie tylko intrygi wam w głowie i łatwy chleb.

    OdpowiedzUsuń
  51. nie pomyślałeś że to ciebie popier..................

    OdpowiedzUsuń
  52. Jakoś cicho o Powiatowym centrum kultury.Jeszcze niedawno chwalił się tym starosta.A teraz jakoś nie chce się pochwalić że wniosek został odrzucony.

    OdpowiedzUsuń
  53. kacper, kto jak kto, ale Ty masz słabe przecieki?
    będzie głośno ale w pozytywnym znaczeniu
    właśnie dzisiaj w stolicy prowadzi w tej sprawie rozmowy
    starosta i proboszcz
    cierpliwości i zmień informatorów
    zapytaj lepiej co z remontem bramy i rewitalizacją dużego parku
    burmistrz złożył wniosek i ujął to w budżecie na ten rok :)

    OdpowiedzUsuń


  54. ~kacper:

    Jakoś cicho o Powiatowym centrum kultury.Jeszcze niedawno chwalił się tym starosta.A teraz jakoś nie chce się pochwalić że wniosek został odrzucony.

    Jaki wnioskodawca, taki wniosek i taki efekt!

    OdpowiedzUsuń
  55. W latach 2007 - 2013 starosta pozyskał z zewnątrz blisko 26 milionów złotych. W tym samym czasie burmistrz Świdwina ok. 6 milionów i znalazł się w pozyskiwaniu środków na szarym końcu w województwie. Mówi Ci to coś ???

    OdpowiedzUsuń


  56. ~wiem:

    Tylko Starosta Majka jest w stanie uratować ten szpital od zagłady. Ja Wam to mówię, a wiem co mówię!




    Ale Ty pier****** farmazony. Nikt na to nie da się złapać!

    OdpowiedzUsuń
  57. Piszecie o wyborach ---- Na Batalionów Chłopskich powstał już komitet Wyborczy , tradycyjnie tak jak na poprzednie wybory.

    OdpowiedzUsuń


  58. ~ferdek:

    W latach 2007 – 2013 starosta pozyskał z zewnątrz blisko 26 milionów złotych. W tym samym czasie burmistrz Świdwina ok. 6 milionów i znalazł się w pozyskiwaniu środków na szarym końcu w województwie. Mówi Ci to coś ???



    A czym ty qrwa się chwalisz?
    Powiat Liczy około 52000 mieszkańców a Świdwin około 16000 mieszkańców.
    Jak umiesz liczyć nieuku to zdobycie pieniędzy z zewnątrz na poziomie 4.333.3333 zł przez Miasto Świdwin byłoby adekwatne do "wielkich" sukcesów Twojego starostwa gdyby pozyskało o 1,7 mln mniej.
    Ciekawe kto był twoim nauczycielem matematyki ośle?

    OdpowiedzUsuń
  59. Piszesz banialuki, stosujesz typowo peerelowską propagandę. Po co się sadzisz i robisz ludziom wodę z mózgu. Liczą się fakty, proszę poczytać:

    http://naszswidwin.blog.pl/2013/12/09/2665/

    To jest baranie matematyka !!!

    OdpowiedzUsuń
  60. Dobrze, że jest blog. Wreszcie przestaną z nas durniów robić.

    OdpowiedzUsuń


  61. ~Imię (wymagane):

    Piszesz banialuki, stosujesz typowo peerelowską propagandę. Po co się sadzisz i robisz ludziom wodę z mózgu. Liczą się fakty, proszę poczytać:
    http://naszswidwin.blog.pl/2013/12/09/2665/
    To jest baranie matematyka !!!


    Co Ty pier****** niedouczony do końca matematyku? Czy Ty wiesz co to są liczby 1,,2,3,4,5,6,7,8,9,0?
    A ten htt://naszswidwin................... wsadż sobie w doopę!

    OdpowiedzUsuń
  62. Z tego sztabu kandydaci zawsze wygrywali :P

    OdpowiedzUsuń
  63. co pajacu, argumentów zabrakło hehehe

    OdpowiedzUsuń


  64. ~hehehe:

    co pajacu, argumentów zabrakło hehehe


    ~hehehe:

    co pajacu, argumentów zabrakło hehehe


    ~hehehe:

    co pajacu, argumentów zabrakło hehehe


    Jak się was czyta to się mnie zbiera na sraczkę!

    OdpowiedzUsuń
  65. Szkoła Janka - kłamać, kłamać aż uwierzą. Niestety, już nie uwierzą.
    Z Ciebie matematyk jak z Janka gospodarz :)

    OdpowiedzUsuń
  66. Połczyn pozyskał 24 mln zł.Jeżeli by uznać za najważniejsze kryterium pozyskiwania pieniędzy to Nowakowa nadaje się 100 razy bardziej na starostę niż słońce powiatu Majka.

    OdpowiedzUsuń


  67. ~Imię (wymagane):

    Z tego sztabu kandydaci zawsze wygrywali
    I z stamtąd wypełznie korupcja !

    OdpowiedzUsuń
  68. Bez przyzwolenia władz znikąd korupcja nie wypełznie. Zapytajcie burmistrza Owsiaka, czy się zgadza z tym poglądem.

    OdpowiedzUsuń
  69. Powiat i Miasto Świdwin jak i inne gminy posiadają praktycznie takie same zasoby ludzkie i finansowe do pozyskiwania pieniędzy z zewnątrz.

    Chodzi o to jak kto potrafi to wykorzystać:
    Zobacz Brzeżno - 9mln!

    Nie ma znaczenia ilu jest mieszkańców - co zresztą jest oczywiste bo np. pomoc z Unii nie działa tak, że zwiększa możliwość pozyskania tym, którzy mają większą liczbę ludności na swoim terenie a niejednokrotnie daje większe szanse mniejszym!

    Zobacz Brzeżno! :)

    Kolejny błąd w Twoim podejściu jest taki, że wszystkie gminy powiatu (też Miasto Świdwin) wpisują się w Powiat - dlatego całkowicie źle rozumujesz.

    Źle też policzyłeś to co tak bardzo chciałeś wykazać bo:

    26mln zł / 52tys = 500zł na mieszkańca powiatu * 16tys = 8mln
    Czyli powiat dla samego Miasta Świdwin pozyskał 8mln zł.

    Miasto dla Miasta - 6mln.

    Rozumiesz - starostwo pozyskało 8mln dla Świdwina i 18mln dla innych gmin z terenu powiatu świdwińskiego w ostatnich 7 latach.

    Dlaczego taki wynik - 4.333(3)zł ?
    Bo 26mln ten pan podzielił na 6 gmin (przez 6) i wyszło ~ 4.3mln (sic!)

    Nie obrażaj innych bo sam jesteś osłem.

    OdpowiedzUsuń
  70. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0

    to nie liczby - to cyfry

    poza tym w takiej kolejności:

    0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

    OdpowiedzUsuń
  71. 24 vs 26 to
    100x bardziej 24
    ?

    OdpowiedzUsuń


  72. ~Imię (wymagane):

    Bez przyzwolenia władz znikąd korupcja nie wypełznie. Zapytajcie burmistrza Owsiaka, czy się zgadza z tym poglądem.
    Jak nie , a te 17 tysięcy to co friko.

    OdpowiedzUsuń


  73. ~Imię (wymagane):

    Piszesz banialuki, stosujesz typowo peerelowską propagandę. Po co się sadzisz i robisz ludziom wodę z mózgu. Liczą się fakty, proszę poczytać:
    http://naszswidwin.blog.pl/2013/12/09/2665/
    To jest baranie matematyka !!!


    ~mat:

    Powiat i Miasto Świdwin jak i inne gminy posiadają praktycznie takie same zasoby ludzkie i finansowe do pozyskiwania pieniędzy z zewnątrz.
    Chodzi o to jak kto potrafi to wykorzystać:
    Zobacz Brzeżno – 9mln!
    Nie ma znaczenia ilu jest mieszkańców – co zresztą jest oczywiste bo np. pomoc z Unii nie działa tak, że zwiększa możliwość pozyskania tym, którzy mają większą liczbę ludności na swoim terenie a niejednokrotnie daje większe szanse mniejszym!
    Zobacz Brzeżno!
    Kolejny błąd w Twoim podejściu jest taki, że wszystkie gminy powiatu (też Miasto Świdwin) wpisują się w Powiat – dlatego całkowicie źle rozumujesz.
    Źle też policzyłeś to co tak bardzo chciałeś wykazać bo:
    26mln zł / 52tys = 500zł na mieszkańca powiatu * 16tys = 8mln
    Czyli powiat dla samego Miasta Świdwin pozyskał 8mln zł.
    Miasto dla Miasta – 6mln.
    Rozumiesz – starostwo pozyskało 8mln dla Świdwina i 18mln dla innych gmin z terenu powiatu świdwińskiego w ostatnich 7 latach.
    Dlaczego taki wynik – 4.333(3)zł ?
    Bo 26mln ten pan podzielił na 6 gmin (przez 6) i wyszło ~ 4.3mln (sic!)
    Nie obrażaj innych bo sam jesteś osłem.


    Fani Owsiaka nie mają żadnych argumentów na obronę. Tę skompromitowaną ekipę należy punktować faktami.

    OdpowiedzUsuń
  74. Kółko wielbicieli starosty też potrafi znakomicie naginać fakty. Bo skoro powiat niby pozyskał pieniądze dla gmin na swoim terenie to należy przyjąć że gminy pozyskały pieniądze dla powiatu. I wtedy wyjdzie że gminy pozyskały dużo więcej dla powiatu niż sam powiat dla siebie.

    OdpowiedzUsuń


  75. ~mat:

    Powiat i Miasto Świdwin jak i inne gminy posiadają praktycznie takie same zasoby ludzkie i finansowe do pozyskiwania pieniędzy z zewnątrz.
    Chodzi o to jak kto potrafi to wykorzystać:Zobacz Brzeżno – 9mln!
    Nie ma znaczenia ilu jest mieszkańców – co zresztą jest oczywiste bo np. pomoc z Unii nie działa tak, że zwiększa możliwość pozyskania tym, którzy mają większą liczbę ludności na swoim terenie a niejednokrotnie daje większe szanse mniejszym!
    Zobacz Brzeżno!
    Kolejny błąd w Twoim podejściu jest taki, że wszystkie gminy powiatu (też Miasto Świdwin) wpisują się w Powiat – dlatego całkowicie źle rozumujesz.
    Źle też policzyłeś to co tak bardzo chciałeś wykazać bo:
    26mln zł / 52tys = 500zł na mieszkańca powiatu * 16tys = 8mlnCzyli powiat dla samego Miasta Świdwin pozyskał 8mln zł.
    Miasto dla Miasta – 6mln.
    Rozumiesz – starostwo pozyskało 8mln dla Świdwina i 18mln dla innych gmin z terenu powiatu świdwińskiego w ostatnich 7 latach.

    Z ciebie taki analityk matematyczny jak z trąby słonia panzerfaust!
    Nie potrafisz wydedukować jak wyliczono kwotę 4.333.333 zł?
    Cienias jesteś!
    Dlaczego taki wynik – 4.333(3)zł ?Bo 26mln ten pan podzielił na 6 gmin (przez 6) i wyszło ~ 4.3mln (sic!)
    Nie obrażaj innych bo sam jesteś osłem.

    OdpowiedzUsuń
  76. zapultałeś się jakbyś miał kaca :)

    OdpowiedzUsuń
  77. Prawda jest jedna i leży tam, gdzie leży:

    http://naszswidwin.blog.pl/2013/12/09/2665/

    OdpowiedzUsuń


  78. ~kacper:

    Kółko wielbicieli starosty też potrafi znakomicie naginać fakty. Bo skoro powiat niby pozyskał pieniądze dla gmin na swoim terenie to należy przyjąć że gminy pozyskały pieniądze dla powiatu. I wtedy wyjdzie że gminy pozyskały dużo więcej dla powiatu niż sam powiat dla siebie.



    Święta racja! Te Patpataszony nie są w stanie to pojąć!

    OdpowiedzUsuń
  79. typowe odwracanie kota ogonem
    jak się nie ma argumentów to się robi konfabulacje

    OdpowiedzUsuń
  80. Sławoborze ma 4262 mieszkańców i pozyskało 11.445.002,88 zł, Świdwin ma 15539 mieszkańców i pozyskał 6.730.661,89 zł. Taka jest prawda. Nie zawracajcie kijem Regi.

    OdpowiedzUsuń
  81. jacy wielbiciele
    człowieku czy rozumiesz co to są zasoby do pozyskiwania środków?

    skumaj wreszcie, że każda gmina ma wydział promocji czyli wszystkie gminy mają 6x więcej zasobów do pozyskiwania środków

    dlatego w całej Polsce, wszystkie gminy w powiatach pozyskały więcej kasy niż same powiaty, w których one są

    OdpowiedzUsuń
  82. Gminy pozyskują pieniądze dla siebie a nie dla jakiegoś powiatu.
    Każda gmina dla siebie i tyle.
    Natomiast powiat też dla siebie ale tak się składa, że wszystkie gminy są w nim. Powiat nie stanowi jakiegoś osobnego tworu.
    U nas jest taka sytuacja, że powiat ma wysoką efektywność w zdobywaniu funduszy i nie należy kacper pisać, że to złe.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  83. Lepiej zajmijcie się wyjaśnieniem, jak to było z tym sponsoringiem dla Spójni dyrektora Relaksu :)

    OdpowiedzUsuń
  84. Pieniądze zdobyte przez Powiat czy przez jednostki organizacyjne powiatu?... Bo to zasadnicza różnica i przypisywanie sobie nie swoich zasług.....

    OdpowiedzUsuń


  85. ~Imię (wymagane):

    Lepiej zajmijcie się wyjaśnieniem, jak to było z tym sponsoringiem dla Spójni dyrektora Relaksu
    Całą tą aferę spreparował Basiow.

    OdpowiedzUsuń
  86. Jak spreparował? Skoro nie wpłacałem żadnych pieniędzy na konto Spójni, to jak mogę publicznie mówić, że jestem jej sponsorem. Paranoja.

    OdpowiedzUsuń


  87. ~Imię (wymagane):

    Jak spreparował? Skoro nie wpłacałem żadnych pieniędzy na konto Spójni, to jak mogę publicznie mówić, że jestem jej sponsorem. Paranoja.
    A skąd u ciebie taka wiara , przecież nie został ujawniony drugi sponsor , a Basiow to krętacz mówi ci to coś .........

    OdpowiedzUsuń
  88. Proszę nie gmatwać i nie wprowadzać ludzi w błąd. Już wcześniej informowaliśmy, że jesteśmy w posiadaniu kopii przelewu zasponsorowanej kwoty. Konto klubu "Spójnia" zostało zasilone tytułem: „na cele statutowe”. Wpłaty w wysokości 2100 zł dokonał w dniu 3 października 2013 pan S. Kędzierski. Była to jedyna kwota w 2013 roku, którą został zasilony klub "Spójnia" od sponsora. To są fakty.

    OdpowiedzUsuń


  89. ratusz.inc:

    Proszę nie gmatwać i nie wprowadzać ludzi w błąd. Już wcześniej informowaliśmy, że jesteśmy w posiadaniu kopii przelewu zasponsorowanej kwoty. Konto klubu „Spójnia” zostało zasilone tytułem: „na cele statutowe”. Wpłaty w wysokości 2100 zł dokonał w dniu 3 października 2013 pan S. Kędzierski. Była to jedyna kwota w 2013 roku, którą został zasilony klub „Spójnia” od sponsora. To są fakty.
    Wię pytam was ,, kto wyłożył pieniądze ,, a nie dokonał papierkowej operacji. Masz problem ze zrozumieniem pytania , jeszcze raz - kto dał kasę -??????

    OdpowiedzUsuń
  90. Nasz wódz razem z Fabim chyba troszkę przysnęli?! Zdaje się że zawsze były flagi na wyzwolenie Świdwina, ale nie w tym roku?! Teraz wystarczy tylko msza św. w tej intencji i to w kościele M.B.N.P. ;-) Sąsiednie gminy t.j. Sławoborze, Brzeżno mają flagi na co drugim słupie, a u nas?! Niech się uczą od młodych samorządowców!!! Wstyd panowie, wstyd!!!

    OdpowiedzUsuń
  91. Zastanawiająca jest wiarygodność tego bloga , czy obie strony mają takie same prawa , prezentowane są opinie tylko jednej strony , jeśli nie prezentujecie drugiej strony to nie macie prawa oskarżać drugiej strony . Bo w tej sytuacji manipulujecie .

    OdpowiedzUsuń
  92. No ładne macje powiązania o czym piszą na gk24, gratuluję sponsora !

    OdpowiedzUsuń
  93. Na pewno nie wyłożył ich pan Stefan Basiów ani Leszek Jasiukiewicz.

    OdpowiedzUsuń


  94. ratusz.inc:

    Na pewno nie wyłożył ich pan Stefan Basiów ani Leszek Jasiukiewicz.
    Pytanie było proste , kto wyłożył kasę . Macie problem z daniem odpowiedzi . Oto jest wasza wiarygodność , jak napisano na gk24 uwielbiacie CHLEWIK , a nie prawdę !!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  95. teoretycznie masz rację

    a praktycznie cały czas czekamy, aż druga strona zacznie odpowiadać na zarzuty - cisza

    OdpowiedzUsuń
  96. Nie mamy problemu z daniem odpowiedzi.
    Po prostu przestrzegamy prawa.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Arystoteles miał rację: demokracja to rząd hien nad osłami!

Były krasnoludki, była amnezja, był wyrok… było wiele innych ciekawostek… teraz urodziła się apelacja… publiczny pieniądz płynie wartkim strumieniem… CZĘŚĆ II

„Proszę, abyście zajęli się tematem dlaczego Pan Mariusz Olszewski - Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Świdwinie nie składał i do dnia dzisiejszego nie złożył oświadczeń majątkowych”.