Z dedykacją dla radnych

Dedykujemy radnym wypiski określające zarzuty w wystąpieniach pokontrolnych RIO i NIK, jakie zostały wykazane w kontrolach UM Świdwin na przestrzeni lat 2008 – 2012. Uważaliśmy to za konieczne, albowiem pokazuje w skondensowany sposób skalę i ilość złamanych w różnym stopniu ustaw, uchwał, zarządzeń a więc generalnie obowiązujących praw. Nie jest naszą intencją artykułowanie spraw błahych. Jednak wśród wykazanych wcześniej zarzutów w wystąpieniach pokontrolnych są „kwiatki” świadczące o bardzo poważnym bagatelizowaniu, bezkarności oraz braku szacunku burmistrza do określonych ustawami praw, co powinno mieć odzwierciedlenie w ocenie pracy burmistrza przez radnych i wyciągnięciu z tego stosownych wniosków, włącznie z ukaraniem burmistrza za ten kuriozalny dorobek.


RIO 2008: - … niezgodne z przepisami art. 12 ust. 1 pkt 4 i ust. 4 w związku z art. 13d ust. 3 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. Nr 121, poz. 844, Nr 220, poz. 1601, Nr 225, poz. 1635, Nr 245, poz. 1775, Nr 249, poz. 1828, Nr 251, poz. 1847), za co odpowiedzialność ponosi Burmistrz.


RIO 2008: … naruszono przepisy art. 281 § 1 w związku z art. 282 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.), za co odpowiedzialność ponosi Burmistrz.


RIO 2008: - … naruszono przepisy art. 18 ust. 9 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2002 r. Nr 147, poz. 1231 z późn. zm.), za co odpowiedzialność ponosi Burmistrz.


RIO 2008: - … niezgodne z przepisami § 3 pkt 1 w związku z § 4 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 21 czerwca 2006 r. w sprawie zasad rachunkowości i planu kont w zakresie ewidencji podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych dla organów podatkowych jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 112, poz. 761), za co odpowiedzialność ponosi Inspektor ds. wymiaru podatków.


RIO 2008: - …brak systematycznej kontroli terminowości zapłaty zobowiązań pieniężnych i było niezgodne z przepisami § 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 listopada 2001 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. Nr 137, poz. 1541, z 2003 r. Nr 9, poz. 106, z 2004 r. Nr 10, poz. 79), za co odpowiedzialność ponosi Podinspektor planowania i podatków.


RIO 2008: - … naruszono przepisy § 9 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 czerwca 2006 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. Nr 115, poz. 781), za co odpowiedzialność ponosi Kierownik Wydziału Planowania i Finansowo-Budżetowego.


RIO 2008: - Pomimo obowiązków spoczywających na kierowniku jednostki samorządu terytorialnego, wynikających z treści art. 195 ust. 1 i art. 44 ust. 1 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, Nr 169, poz. 1420, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217 i 1218, Nr 187, poz. 1381, Nr 249, poz. 1832, z 2007 r. Nr 88, poz. 587), Burmistrz nie dokonał wyboru banku do obsługi budżetu Miasta na zasadach określonych w przepisach o zamówieniach publicznych.


RIO 2008: - naruszono przepisy art. 35 ust. 2 i ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych, za co odpowiedzialność ponosi Burmistrz.


RIO 2008: - Sekretarzowi przyznano miesięczne wynagrodzenie zasadnicze według XVI kategorii zaszeregowania w wysokości 3 880,00 zł, tj. w kwocie o 700,00 zł wyższej od stawki maksymalnej przewidzianej dla ww. kategorii przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 sierpnia 2005 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych i urzędach marszałkowskich (Dz. U. Nr 146, poz. 1223, 2006 r. Nr 39, poz. 272), za co odpowiedzialność ponosi Burmistrz.


RIO 2008: - … co było niezgodne z przepisami art. 13 ust. 2 pkt 7 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873, z 2004 r. Nr 64, poz. 593, Nr 116, poz. 1203, Nr 210, poz. 2135, z 2005 r. Nr 155, poz. 1298, Nr 175, poz. 1462, z 2006 r. Nr 94, poz. 651). Ponadto ww. ogłoszeń, wbrew przepisom art. 13 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nie zamieszczono w dzienniku o zasięgu lokalnym oraz Biuletynie Informacji Publicznej. Za ww. nieprawidłowości odpowiedzialność ponosi Burmistrz.


RIO 2008: - … naruszono przepisy art. 20 ust. 1 i art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694 z późn. zm.), za co odpowiedzialność ponoszą Podinspektor ds. wydatków budżetowych (pkt a) oraz Inspektor ds. zamówień publicznych i inwestycji (pkt b).


RIO 2008: - … świadczy o nierzetelności ksiąg rachunkowych jednostki i było niezgodne z przepisami art. 24 ust. 2 cyt. ustawy o rachunkowości, za co odpowiedzialność ponosi Podinspektor ds. budżetowych.


RIO 2008: - … czym naruszono przepisy art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, za co odpowiedzialność ponosi Inspektor ds. obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego.


RIO 2008: - … co było niezgodne z obowiązującym Zakładowym planem kont, za co odpowiedzialność ponosi Podinspektor ds. wydatków budżetowych.


NIK 2008: - Najwyższa Izba Kontroli ocenia negatywnie działania związane z gospodarowaniem gminnymi nieruchomościami użytkowymi w badanym okresie.


NIK 2011: - NIK negatywnie ocenia działania Pana Burmistrza w zakresie udzielania indywidualnych ulg podatkowych przedsiębiorcom w formie umorzenia zaległości podatkowych.


NIK 2011: - Przy wydaniu 13 (z 19 badanych) decyzji naruszył Pan Burmistrz także art. 187 § 1 Ordynacji podatkowej.


NIK 2011: - Przy wydawaniu decyzji w sprawie ulg podatkowych (19 pozytywnych i 15 negatywnych) naruszył Pan Burmistrz zasadę równego traktowania podatników.


RIO 2012: - Konsekwencją ww. zaniechania było niedobranie ww. odsetek od opłat wniesionych przez zobowiązanych po wyznaczonym terminie płatności. Za wskazaną nieprawidłowość odpowiedzialność ponosi Podinspektor ds. budżetowych, a z nadzoru Skarbnik.


RIO 2012: - Za wskazane nieprawidłowości odpowiedzialność ponoszą: Podinspektor ds. budżetowych (pkt a), a z nadzoru Skarbnik oraz nieterminowo sporządzający dowody OT Kierownik Wydziału Inwestycji, Promocji i Rozwoju (pkt b), a z nadzoru Burmistrz.


RIO 2012: - … czym naruszono art. 49 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.) w zw. z § 2 i § 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 czerwca 2006 r. w sprawie kwot, których przekroczenie powoduje obowiązek prowadzenia audytu wewnętrznego w jednostkach sektora finansów publicznych (Dz. U. Nr 112, poz. 763). Za wskazaną nieprawidłowość odpowiedzialność ponosi Burmistrz.


RIO 2012: - Na podstawie umowy z dnia 31 grudnia 2008 r. zawartej na czas nieoznaczony, obsługę bankową budżetu jednostki samorządu terytorialnego wykonywał w latach 2008 – 2011 Bank Polska Kasa Opieka Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, któremu wskazaną usługę bankową zlecono bez jego wyboru na zasadach określonych w przepisach o zamówieniach publicznych, co było niezgodne z art. 195 ust. 1 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych, a od 1 maja 2011 r. – art. 264 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. Za wskazaną nieprawidłowość odpowiedzialność ponosi Burmistrz.


RIO 2012: - … czym naruszono § 3 pkt 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju (Dz. U. Nr 236, poz. 1991 z późn. zm.). Za wskazane nieprawidłowości odpowiedzialność ponosi Podinspektor ds. budżetowych, a z nadzoru Skarbnik.


RIO 2012: - … co było niezgodne z art. 44 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych w zw. art. 30a ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674 z późn. zm.). Za wskazane nieprawidłowości odpowiedzialność ponosi Kierownik Wydziału Oświaty, Zdrowia, Kultury i Sportu, a z nadzoru Burmistrz.


RIO 2012: - Zaciągnięcie ww. kredytu w wysokości 7.326.000,00 zł, zamiast w kwocie 4.352.977,00 zł (7.326.000,00 zł - 2.973.003,00 zł) świadczy o przekroczeniu przez Burmistrza – w dniu 8 października 2010 r. – upoważnienia do zaciągnięcia tego rodzaju zobowiązania, wynikającego z uchwały Nr XXXVI/261/2009 Rady Miasta z dnia 29 grudnia 2009 r., co było niezgodne z art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.). Konsekwencją przekroczenia ww. upoważnienia była zapłata na rzecz banku – w dniu 12 października 2010 r. – z góry, jednorazowej i niepodlegającej zwrotowi prowizji stanowiącej 2% kwoty kredytu, tj. 146.520,00 zł, w wyniku czego dopuszczono do uszczuplenia środków publicznych o kwotę 59.460,00 zł (2% z 2.973.003,00 zł), co było niezgodne z art. 44 ust. 3 pkt 1a ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. Za wskazane nieprawidłowości odpowiedzialność ponosi Burmistrz.


RIO 2012: - … co było niezgodne z art. 13 ust. 2 pkt 7 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2003 r. Nr 96, poz. 873 z późn. zm.). Za wskazane nieprawidłowości odpowiedzialność ponosi Burmistrz.


RIO 2012: - W opisanych przypadkach wykonanie zadań publicznych i udzielenie dotacji winno było nastąpić zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które nie przewidywały możliwości refundacji ze środków publicznych wydatków poniesionych przez beneficjentów dotacji na wyprzedzające wykonanie ich zadań statutowych zgłoszonych do konkursu ofert, ogłoszonego w 2009 r. przez jednostkę samorządu terytorialnego. Za wskazaną nieprawidłowość odpowiedzialność ponosi Burmistrz.


RIO 2012: - Powyższe było niezgodne z art. 17 pkt 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, a odpowiedzialność za wskazaną nieprawidłowość ponosi Burmistrz, który obowiązków w zakresie kontroli i oceny sprawozdań z wykonania zadań publicznych zleconych do realizacji organizacjom pozarządowym nie powierzył żadnemu pracownikowi Urzędu Miasta.


RIO 2012: - Powyższe było niezgodne z warunkiem realizacji zadania publicznego (pkt 4), określonym w ogłoszeniu o konkursie na realizację zadań publicznych z dnia 6 stycznia 2010 r. Za wskazane nieprawidłowości odpowiedzialność ponosi Burmistrz.


RIO 2012: - Poniesienie ze środków publicznych wydatków na świadczenia pieniężne dla osób wykonujących obowiązki nienależące do zadań jednostki samorządu terytorialnego stanowiło transfer środków publicznych poza sferę finansów publicznych bez odpowiedniej podstawy prawnej, co było niezgodne z art. 216 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. Za wskazane nieprawidłowości odpowiedzialność ponosi Burmistrz.


RIO 2012: - Złożenie stosownego wniosku o wypłatę ww. wadium – niewymagającego przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego – po upływie ok. 2,5 miesiąca od dnia zawarcia umowy z wybranym wykonawcą świadczy o braku sprawności przy wykonaniu obowiązków pracowniczych, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm.), za co odpowiedzialność ponosi Kierownik Wydziału Inwestycji, Rozwoju i Promocji, a z nadzoru Burmistrz.


RIO 2012: - Obowiązki inspektora nadzoru nad zadaniem inwestycyjnym pn. „Termomodernizacja placówek oświatowych w mieście Świdwin” – na podstawie umowy IRP.I.342-21/2009 z dnia 1 października 2009 r. za wynagrodzeniem 55.000,00 zł, tj. równowartości 14.185,86 euro – powierzono do realizacji wykonawcy, którego nie wybrano z zastosowaniem zasad określonych w przepisach o zamówieniach publicznych, co było niezgodne z art. 35 ust. 4 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych. Za wskazane nieprawidłowości odpowiedzialność ponosi Burmistrz.


RIO 2012: - … co było niezgodne z zasadą ustalania ceny sprzedaży lokali mieszkalnych, określoną przez Radę Miasta uchwałą IV/50/03 z dnia 27 lutego 2003 r. w sprawie zasad sprzedaży najmowanych lokali mieszkalnych, po zmianach wprowadzonych przez organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego § 1 uchwały Nr XV/142/08 z dnia 25 kwietnia 2008 r. Za nieprawidłowe obliczenie ceny sprzedaży ww. nieruchomości odpowiedzialność ponosi Kierownik Wydziału Przedsiębiorczości i Gospodarki Nieruchomościami, a z nadzoru Burmistrz.


RIO 2012: - … organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego nie przeznaczył do oddania ww. samorządowej jednostce organizacyjnej w tej lub innej formie władania, co było niezgodne z art. 18 ust. 2 pkt 9a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. … co było niezgodne z art. 67 ust. 1 w zw. z art. 150 ust. 5 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2004 r. Nr 261, poz. 2603 z późn. zm.). Powyższe nieprawidłowości świadczą o nieprzestrzeganiu obowiązku zachowania szczególnej staranności przy wykonywaniu zarządu mieniem komunalnym zgodnie z przeznaczeniem tego mienia i jego ochroną, co było niezgodne z art. 50 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. Za wskazane nieprawidłowości odpowiedzialność ponosi Kierownik Wydziału Przedsiębiorczości i Gospodarki Nieruchomościami, a z nadzoru Burmistrz.


Wciąż mamy nadzieję, że wszystkie wyniki kontroli z okresu zarządzania miastem przez pana Jana Owsiaka zostaną opublikowane na BIP. Informacja na BIP, że kontrole są do wglądu w urzędzie przeczy ustawie. One mają tam być zamieszczone. Pełne zapoznanie się z nimi  pozwoli zapewne mieszkańcom dokonać indywidualnych ocen dorobku naszego włodarza miasta. Dla porządku i zdrowotności tak stać się powinno.

Komentarze

  1. Wysłać faceta w kolejkę do MOPS.

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzeba się zadawać z ludźmi, a nie z psami !!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Przeglądam tą listę i chyba mamy do czynienia z gówniarzem, który się bawi naszymi pieniędzmi. Ja bym takiego odesłał do piaskownicy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja bm go odesłał na plac zabaw przy SP Nr 3. Są tylko obawy, czy dyrektorka wpuści takie wyrośnięte dziecko.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja bym gówniarza nie wpuścił. On taki pazerny, że jeszcze piasek w kieszeniach będzie wynosił do domu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wy się śmiejecie, a my musimy się wstydzić.

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie mamy skutki ręcznego sterowania.

    OdpowiedzUsuń
  8. Pan się zajął tresurą psów zamiast pilnować pracy.
    Ta tresura jest bardzo kosztowna i opłacana z kieszeni mieszkańców.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ludzie śmieją się z nas na ulicy. Nazywają nas nieudacznikami. Jak tak może być, że musimy się wstydzić za błędy szefa.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zawsze tak będzie, bo nie możemy działać samodzielnie w granicach swoich kompetencji.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wczytałem się w te protokoły. Miarka się przebrała. Od czego mamy radnych? Za taką pracę nie można brać tak wysokiego wynagrodzenia. Inni obniżają, oszczędzają a u nas rozpusta psia...

    OdpowiedzUsuń
  12. Cóż RADNI - na każdym kroku okazują brak zainteresowania tym co należy do ich obowiązków. Na posiedzeniu połączonych komisji, 21 listopada, gdzie omawiane były bardzo ważne dla mieszkańców miasta projekty uchwał dotyczących tzw. "ustawy śmieciowej" obecnych było 12 radnych w połowie posiedzenia obrady opuścił przewodniczący rady, ponieważ musiał reprezentować radę na uroczystości z okazji Dnia Pracownika Socjalnego - to było ważniejsze od udziału w pracach nad projektami uchwał. Na koniec posiedzenia omawiano ważną sprawę dotyczącą finansów, dyrektorowi gimnazjum brakuje ponad 100 tysięcy zł, na wynagrodzenia dla nauczycieli prowadzących nauczanie indywidualne (Nauczanie indywidualne- system nauczania, w którym uczeń realizuje materiał nauczania w formie indywidualnej w domu lub w szkole. O przyznaniu indywidualnego nauczania decyduje dyrektor szkoły w oparciu o orzeczenie z poradni psychologiczno-pedagogicznej na wniosek rodziców. Nauczanie indywidualne stosuje się z różnych powodów, najczęściej kiedy stan zdrowia uniemożliwia regularne chodzenie do szkoły). Zbliża się koniec roku w kasie miasta pustki a ty niespodzianka potrzebne jest jeszcze około 100 tys. zł.

    OdpowiedzUsuń
  13. .......i prawie pół melona dla stefka :-D

    OdpowiedzUsuń
  14. Pewnie kredycik będzie? Jaki problem, głównodowodzący już przećwiczył że nie potrzebna jemu do tego zgoda rady! On stosuje PRAWO PALACZA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ciekawe jak zapiszą w budżecie dług dla stefanelliego :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. TO EKIPA BEZ TWARZY
    Mieszkańcy powinni im zabronić używania nazwy komitetu "Świdwin Razem", który brzmi bardzo solidarnie. Oni są tylko solidarni ze sobą i z burmistrzem.
    TO EKIPA BEZ TWARZY

    OdpowiedzUsuń
  16. Twarze to oni chyba jakieś mają, ale wstydu za grosz !!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Kasa miejska pusta jak bęben. Będzie jeszcze gorzej!
    Jak się żyje ponad stan, to później brakuje dla uczniów.
    Zapytajcie, czy na pensję dla burmistrza i jego żony też brakuje?
    Nie. nie brakuje, na uroczystości też nie brakuje.

    OdpowiedzUsuń
  18. Można wiedzieć, jakie ceny za śmieci proponowała Rada Konsultacyjna przy burmistrzu? Czy i kiedy spotkała się w tej sprawie? Może wypowiedzą się w tej sprawie przewodnicząca Szczepanik i sekretarz Walkowski !!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Jajca ogolić i do przedszkola :-D

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie prawda, że nie ma w kasie pieniędzy. Zwolnić emeryta z Mec-u, zabrać dodatek burmistrzowi, zwolnić wiceburmistrza bo i tak nic nie może, zabrać część poborów dyrektorowi basenu bo nie robi postępów, przenieść na niższy etat żonę burmistrza ze względów etycznych, zmniejszyć płace dla kierowników, obniżyć diety radnym, zweryfikować wszystkie wynagrodzenia na umowy-zlecenia i będzie kasa dla uczniów i na dokumentacje dla Proboszcza. Tak robią inne gminy broniąc się przed kryzysem.

    OdpowiedzUsuń
  21. Na samym prezesie MEC można zaoszczędzić jakieś 40.000 zł i będzie tańsze ciepło dla szkół i mieszkańców.

    OdpowiedzUsuń
  22. Odciąć Józka od cycka i też sporo grosza będzie dla uczniów.

    OdpowiedzUsuń
  23. RIO 2008: – Sekretarzowi przyznano miesięczne wynagrodzenie zasadnicze według XVI kategorii zaszeregowania w wysokości 3 880,00 zł, tj. w kwocie o 700,00 zł wyższej od stawki maksymalnej przewidzianej dla ww. kategorii przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 sierpnia 2005 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych i urzędach marszałkowskich (Dz. U. Nr 146, poz. 1223, 2006 r. Nr 39, poz. 272), za co odpowiedzialność ponosi Burmistrz.

    Niech burmistrz zwróci nadpłatę za swój gest na koszt mieszkańców i będzie dla uczniów.

    OdpowiedzUsuń
  24. Może zabraknąć na wypasioną pensję burmistrza.
    DLA UCZNIÓW MA BYĆ SZANOWNI RADNI

    OdpowiedzUsuń
  25. Szufla i do miału, a nie publicznym groszem się rozporządzać.

    OdpowiedzUsuń
  26. Tyle lat pracuję w administracji. Nie przypominam sobie, żeby za Pana Paszela i Pana Pietraszka tak fatalnie wypadały kontrole. Nigdy za ich rządów nie było tak poważnych zarzutów ze strony RIO i NIK.

    OdpowiedzUsuń
  27. Jak się wyżej s** niż d*** ma to takie są efekty. Tylko czemu kosztem mieszkańców - oto jest pytanie !

    OdpowiedzUsuń
  28. Najlepiej się wydaje pieniądze zarobione przez kogoś.

    OdpowiedzUsuń
  29. Wczoraj na posiedzeniu połączonych komisji atmosfera była nieciekawa. Jak będzie na sesji trudno powiedzieć. Radni zabierając dodatek burmistrzowi i odwołując przewodniczącego rady załatwiliby sprawę bardzo łagodnie. Ceny za śmieci też trzeba opuścić, gdyż ustawodawca jasno stwierdził, że nie ma przesłanek aby wzrosły w nowym wariancie ustawy. 8 zł za sortowane i 12 zł za nie sortowane nie będzie krzywdą dla nikogo. Pozostało cierpliwie czekać do sesji.

    OdpowiedzUsuń
  30. Szefuncio niepotrzebnie się sadzi. Powinien wreszcie zrozumieć, że z nami nie wygra. Do niego nie dociera, że jest jedynie naszym pracownikiem. My jesteśmy płatnikiem i to my decydujemy co ma robić, a czego nie robić. Jak się tego nie nauczy, straci szefuncio a nie my! Czas również na naukę kultury, niech szefuncio się tak nie nadyma, bo jeszcze któraś z żyłek nie wytrzyma.

    OdpowiedzUsuń
  31. Okna z zabytkowego plastiku za 1/4 ceny. A co zresztą kasy przeznaczonej na drewniane? Może uczniów można wspomóc?! A może to okna zastępcze, a na drewnianych dalej lakier schnie :-D

    OdpowiedzUsuń
  32. Może czas na referendum o odwołanie Burmistrza. Ale biorąc pod uwagę że jest to trudne - 30 procent uprawnionych powinno głosować to raczej chyba się nie uda.

    OdpowiedzUsuń
  33. Chyba zapomnieli utwardzacza do lakieru dolać. Jak wyschną, to na pewno zastępcze się wymieni, bo były dobrze posmarowane. Tylko nie rozumiem, że przecież za okna już było zapłacone na koniec inwestycji. Jak było najlepiej wie inspektor nadzoru, bo on podpisywał na pewno protokół odbioru. Ten kto dał dofinansowanie otrzymał potwierdzenie 2 lata temu o wstawieniu okien. Ja już sam nie wiem co to za szopka z tymi oknami. Zacerowali dziury i uważają że po sprawie.

    OdpowiedzUsuń
  34. O Qrwa ale pasztet! wcale mnie to nie dziwi, a czego wy się spodziewaliście po konserwatorze palaczu? dorwał się do żłoba i ciągnie, tyle chyba wie że to jego ostatnie podrygi, a pracy długo

    nie dostanie a i zaraz żonę wykopią po wyborach. Czas się zabezpieczyc

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Arystoteles miał rację: demokracja to rząd hien nad osłami!

Były krasnoludki, była amnezja, był wyrok… było wiele innych ciekawostek… teraz urodziła się apelacja… publiczny pieniądz płynie wartkim strumieniem… CZĘŚĆ II

„Proszę, abyście zajęli się tematem dlaczego Pan Mariusz Olszewski - Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Świdwinie nie składał i do dnia dzisiejszego nie złożył oświadczeń majątkowych”.